tirsdag 28. september 2010

Verdens beste muffins?


Disse muffinsene er farlig gode, jeg har ikke møtt en person som ikke har likt dem.
De er enkle, og som nevnt, farlig gode... OG de er helt hjemmelagede.
Et tips er å lage de når når du faktisk skal ha gjester, å ikke bare ha dem liggende.. For da kan du banne på at de er borte dagen etter, og du har jammen meg lagt på deg 2-5kg.
Oppskriften er så enkle at jeg tror jeg nå kan lage dem i blinde, men det sier vel også litt om hvor mange ganger jeg har laget dem.
-------------------------------------------------------------------------
Lenelenes spesial muffins;
2 egg
3 dl sukker
2ts vaniljesukker
4 ss kakopulver
1,5 dl hvetemel
100 g smør
(Jeg pleier faktisk ALLTID å doble oppskriften)
Sett oven på 225 grader.
Smelt smør i egen bolle. Visp egg og sukker (ikke eggedosis).
Ha i vaniljesukker og kakao, visp, deretter tilsett smør, og til slutt melet.
Bruk to spiseskjeier til å fordele røren i muffinsformene.
Sett inn i midten av ovnen 7-8 min.
Når du tar de ut skal de snke sammen litt i midten.
De skal være ordentlig SEIGE inni!
Det er best at de står litt, et par minutt ihvertfall ;)
NAAAAM!!!!!

7 kommentarer:

  1. Skal nå bake disse muffinsene dine jeg :) Stemmer det at det ikke skal være bakepulver i de?

    SvarSlett
  2. Heihei, litt sein med å svare du har siiikert bakt dem allerede
    Det stemmer at det ikke skal være bakepulver i ja :)

    SvarSlett
  3. hei, vet at det er lenge siden du postet dette innlegget men lurer på hvor mange muffinser det blir at denne oppskriften. Forventer ikke at du skal svare på et 4mnd gammelt innlegg men det hadde vært fint :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Heihei, jeg er ikk helt ikker på hvor mange muffins det faktisk blir. 18-20 stk tror jeg, alt ettersom hvor mye du har i. En god spiseskje er nok egentlig.

      Slett
  4. Disse skal jeg prøve nå :D
    Samtidig som jeg baker andre muffins... når man først er i gang :)

    SvarSlett
  5. Tusen takk for oppskriften!
    Disse var kjempegodt.
    Prøvde oppskrifta i kveld. :)

    SvarSlett

Det er veldig kjekt med kommentarer, men legger du inn en melding som er virkelig stygg, så vil den bli slettet.