torsdag 9. september 2010

Bacondadler, en herlig herlighet!

Jeg MÅ bare dele dette fantastiske!
Bacondadler er faktisk noe av det aller beste jeg vet, jeg kan spise meg kvalm, og litt til på denne vidunderlige
oppfinnelsen.
Tenk at noe så lite og enkelt kan være så himelsk!
Jeg tuller ikke, ja jeg vet at det er mye flotte ord om dette lille her, men det er rett og slett bare nydelig.
...Og så enkelt.
------------------------------------------------------------------
Du trenge;
dadler
bacon
tannpirkere (uten mint)
------------------------------------------------------------------
Noen tips.
Kjøp dadler fra på en innvandrerbutikk, med eller uten stein. Jeg personlig syns ikke at det gjør noe med stein i.
Dadler kan være dyrt i vanlig dagligvare, men ikke i innvandrerbutikker.
Desuten er de så mye, mye bedre.
Baconet du bruker bør være av den litt dyrere sorten, men du kan bruke billigbacon, men da må du bruke litt mer av det.. Og husk hvis det er svor på baconet, så skjær det bort.
En baconstrimmel klipper/skjærer du i to.
Hver baconbit surrer du rundt en dadel og fester med en tannpirker, og pass godt på at det ikke er mintsmak i tannpirkeren, det blir ikke godt!
Så kan du velge videre hva du skal gjøre, du kan så og si ikke feile.
Du kan steike de i steikepannen, på lav varme, en liten stund... Snu ofte.
Du kan steike i ildfastform på 225-240grader til de ser ferdig steikte ut (snu de en gang isåfall).
Du kan steike de litt i steikepannen for så å ha de over i ildfastform, for å steike videre..Men også for å holde dem varme.
Mange sier at de er best varme..Jeg sier, de er best uansett.
Varme, kalde...Hallo, det er jo bacondadler, det er jo noe av det beste jeg vet :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er veldig kjekt med kommentarer, men legger du inn en melding som er virkelig stygg, så vil den bli slettet.