søndag 12. september 2010

Om krystallglass og misforståelser

ICA har for tiden en kampanje.
For hver 100kr du bruke får du et klistermerke.. Handler du for 600kr så får du 6 klistermerker, enkelt og greit å forstå.
Klistermerke limer du inn i det hefte som det er bilde av over, det er plass til 70 klister, altså 7000kr i mat.
Og når du har handlet for 7000kr i mat så får du en liten belønning, krystallglass!
JUHU!!! Enda mer jeg ikke har plass til!
Men det er klart man må ta imot ting man får! Hallo..

Så står det så fint i dette heftet, samle 50klister å få to rødvinsglass, samle 60 og få 4 hvitvinsglass, 70 klister å få 4 vann glass, 4 longdrink glass osv...
Siden jeg hadde et helt fullt utfullt (eller innklistret) hefte, så tok jeg dette med meg ned til ICAen som er nabo av meg.
Jada, jeg var stolt, og jeg rasket med meg alle glassene, 2 rødvin, 4 hvitvin osv...Altså alle glassene, og var litt sånn små irritert for at jeg ikke kunne få 4 rødvinsglass istedet for 2 liksom... Og hvorfor kunne jeg bare få 4 av alle de andre, hvorfor kunne det ikke være 6, eller 8 sånn at det kunne være en komplett serie??
7000kr i mat er jo en del da, og jeg syntes hvirkelig jeg kunne få litt igjen for å handle for så mye penger hos dem, men, jeg var godt fornøyd med alle disse krystalglassene.
Jeg lesset de oppi vognen sammen med all maten.
(På denne ICAen står glassene til utstilling, og under ustillingen står kartonger med glass sånn at du kan ta dem med, jeg vet at det ikke er sånn i alle ICAer).

Meeeen, da jeg kom til kassen og leverte dette heftet så ble kassadama stresset stakkars.
Lørdag i beste handletid, alle gjølr storinnkjøet den dagen, og det var laaang kassakø.
Der kommer jeg og leverer heftet stolt som bare det og sier at jeg bare har funnet glassene.
Hun ser storøyd oppi vognen min og spørr om jeg bare har et hefte?
Ja sier jeg, jeg har fullt ut et hefte.........
Men, du kan ikke ta alle de glassen da, det er bare en pakke........
???????
Jaha ja.
Så jeg hadde misforstått, stort.
Hvordan kunne jeg vente at jeg skulle få en hel serie med krystallglass etter å ha handlet for 7000kr? Nei, det var FIRE glass, selvfølgelig.

Så den som måtte bale tilbake gjennom kassakøen med alle glassene, jo det var meg det.
Lengre kø laget jeg, og mye svetting ble det på kassadama som så køen vokse.

Selvfølgelig så var det sånn at jeg kunne velge galss ved 60 innsamlede klister, eller vente til jeg hadde 70 klister
Jeg kunne ikke få alle.
Jeg må innrømme at jeg følte meg snytt.
Men det var ikke så lenge.
Jeg fikk med meg fire longdrinkglass, og en drøss med nye klister.
Og jeg er fakstisk halvveis på neste hefte... Så jeg får nok fire longdrinkglass til før kampanjeslutt 31 oktober :)



2 kommentarer:

  1. hahaha,samla sånne klsitremerker jeg også,men så gadd jeg ikke mer..men har nok en god del..sikkert nok til noen glass snart...meeen så hoppet jeg av..jaja...mye penger som skal ut for å få noen glass liksom...du kan glatt få mine,hehe.

    SvarSlett
  2. Haha! fantastisk! Jeg har aldri skjønt hensikten med de klistremerkene før jeg leste denne posten din nå.
    Bra du har fått deg glass nå i allefall :) De glassene er jo riktig så fine.

    SvarSlett

Det er veldig kjekt med kommentarer, men legger du inn en melding som er virkelig stygg, så vil den bli slettet.