torsdag 2. september 2010

I dag opplevde jeg noe rart

I dag var jeg hos legen for diverse, i mangel på bedre ord, ting.
Jeg skulle få en henvisning til asthmaspesialist, så skulle jeg også ta diverse blodprøver for å prøve å finne ut hvorfor jeg er så trett for tiden.
Blodet skal testes for å se om jeg mangler B12, diabetes, jern og stoffskifte.
Normalt pleier jeg lave b12verdier, men ikke så lave at jeg må ta tilskudd, men det må hele tiden skjekkes.

Det rare jeg opplvde var da jeg begynte å spørre legen om disse forskjellige de skjekker for, for det var spesielt en jeg lurte litt på.
Jeg kjenner jo til det siden jeg studerer sykepleie, så Jeg vet at når legen krysser av på skjemaet at det skal testes for TSH og fri T4 så vil det si at de tester for lavt stoffskifte.
Uansett, samme hvilke spørsmål jeg spurte, de vil bli for innviklet å forklare og mest sannsynlig vil det ikke gi noen meningen hvis jeg ikke forklarer i det vide og det breie.

Legens reaksjon overasket meg, hun ble synlig nervøs og sa at dette visste hun ikke svaret på.
Hun fortsatte så med å si at jeg måtte bare arrestere henne om hun sa eller gjorde noe feil med meg fordi jeg visste jo så godt alt mulig nå som jeg gikk på sykepleien.
Så om jeg hadde noen invendinger så skulel jeg ikke nøle med å gi beskjed.
Hallo! Jeg er student, i tilleg sykepleier, ikke lege..
Hun er selv utdannet sykepleier fra før så hun sa at sykepleiere visste vell så mye de.

Jeg syns det var litt løye, stakkars, snille, gode legen min.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er veldig kjekt med kommentarer, men legger du inn en melding som er virkelig stygg, så vil den bli slettet.