lørdag 11. september 2010

Lenelenes mobilstøtteklubb?

Seriøst!!! Det er nesten så jeg vurderer å starte min egen støtteklubb.
En mobiltelefonstøtteklubb.
Så hver gang mobilen min ble glemt, brent, stjålet, druknet, mistet, overkjørt, kastet, knust, overopphetet, forfrosset eller noe som helst annet som gjør at jeg står mobilløs igjen, så kan jeg bare arrangere kronerulling i støtteklubben, så er jeg ihvertfall sikret.

Jeg tror neimen ikke det er en så dum ide dette.
For mer ufkas med mobiler har ikke jeg hørt om ihvertfall.
I dag holdt jeg på å miste min 4 mobil på 8 måneder.
Det er ikke snakk om at mobiler kan få affeksjonsverdi når de har så kort levetid som det, så de siste gangene jeg har mistet dem så har det ikke vært så ille... Bare veldig tiltak, og VELDIG dyrt å hele tiden skaffe seg nye.

For å ta historien til disse 4 mobilene først ihvertfall.
Den første ble gjennglemt på et heller vellykket julebord.. Min feil.
Den andre ble stjålet..Som gjorde at en fantastsik kveld på byen ikke var så fin lenger.
Den tredje mistet jeg (gudene må vite hvordan) da jeg faktisk var for å kjøpe ny mobil til eldte sønnen min..Snakk om ironi her.
Den fjerde, og den som jeg faktisk klarte å beholde (enn så lenge) klarte jeg faktisk å legge på taket på bilen, for selvfølgelig å kjøre.
Den falt av i en sving i stor fart. Lang historie kort, jeg reiste ikke talbake for å finne den før noen timer seinere. Og der lå den, på et busstopp.
Snakk om mer flaks enn man fortjener?!

Fra før av har jeg blitt frastjålet 3 mobiler.
Druknet 3, en i et ølglass, en i do, og en i et glass vann da jeg var høygravid og jeg alltid hadde et vannglass nedfor sengen.
En ble overophetet i en altfor varm bil.
En smeltet da jeg la den på kokeplaten, og skrudde på feil plate.
En knuste jeg i sinne.
En glemte jeg ute i minus 20 grader.
2 har blitt gjenglemt da jeg har vært på besøk utenbys, så jeg kjøpte like godt nye, begge gangene.
2 bare sluttet å virke (alderdom? Eller dårlig kvalitet?)
Diverse andre mobiler har jeg mistet.

Ja, jeg har hatt mange mobiler.
Helt fra mobilens spede barndom til i dag.
Jeg mener når det ble noenlunde normalt å ha mobil.
Så nå har jeg hatt mobil i 13 år, like lenge som jeg har hatt billappen, og like lenge som jeg har vært mor.
Et helt liv.
Og jeg klarer meg ikke uten :(

Dessverre er jeg et rotehode som suller vekk mobiler, og desuten har jeg en god porsjon uflaks, men også en god dose flaks, bare syns mobiluflaksen og flaksen ikke alltid jobber så godt sammen...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er veldig kjekt med kommentarer, men legger du inn en melding som er virkelig stygg, så vil den bli slettet.