søndag 1. august 2010

Et lite òyeblikk med indre ro...

Det hòres kanskje rart ut... Et lite òyeblikk med indre ro, men det var slik jeg opplevde det.
Indre ro er ikke noe jeg er bortskjemt med.
Indre ro er naar du slapper helt av og bare nyter, nyter omgivelsene, nyter livet rundt deg, nyter alt du har oppnaadd, nyter livet rett og slett.. I fulle drag.
Jeg har hatt noe slike òyeblikk her i Roma, de kommer plutselig, uanmeldt, og de forsvinner like plutselig som de dukker opp, men de er fantastiske.

Jeg tror jeg vil kallle det lykke, det er slik det maa fòles, det er slik jeg tenker fòlelsen lykke fòles ut.

Den fòrste gangen jeg fòle det satt jeg ved Pantheon tempelet midt i Roma og spiste paa en nydelig (men raadyr resturant) solen var paa vei ned, og jeg lover, akkurat da var det ingen annen plass jeg ville vaert paa denne jord.
En mann sang opera av full hals, Avè Maria... Nydelig.
Hele stemningen var magisk, det var som om hele meg ble fullt med en indre ro, en lykke som holdt paa aa sprenge meg, det var nydelig.
Jeg fòlte som et streif av evigheten viste seg for meg, jeg vet ikke hvordan jeg skal beskrive det.. Det var bare sa nydelig.
Jeg fikk taarer i òynene.
Paa et blunk var det borte. Men fòlelsen husker jeg godt hvordan kjennes ut.
Det er mange aar siden sist jeg fòlte det slik.

Pantheon tempelet er i seg selv til aa miste pusten av, de som har opplevd det vet hva jeg snakker om, det er enormt, det er nydelig. Tenk hvordan de klarte aa bygge noe saa fanastisk for saa lenge siden.

Den neste gange jeg fikk den fòlelsen var i dag, i en park i Roma.
Jeg laa paa greset og nòdt kveldsolens sise straaler i ansiktet.
Jeg lukket òynene og lyttet og fòlte.
Det hòres kanksje merkelig ut, men jeg pleier ikke faa en slik fòlelse naar jeg ligger paa gresset i em park og lytter og nyter. Jeg fòlte meg hjemme, rett og slett.
Men jeg var jo ikke hjemme.
Kanskje skulle jeg bodd i et sydlig land, kanskje oppveksten min i Frankrike har gjort meg mer splittet enn jeg aner?
Det var i hvertfall en nydelig fòlelse.

2 kommentarer:

  1. åååh det hørtes kos ut :) det fortjente du<3 herligt når sånne øyeblikk dukke opp:)

    SvarSlett
  2. Kom innom bloggen din, jeg ser jo at du linker til meg :) Tusen tusen takk :) Det synes jeg er superhyggelig :)

    Roma er en av mine favorittbyer, og det er også helt klart en by der en lett oppnår indre ro. For å oppnå indre ro i hverdagen gjør jeg litt yoga fra tid til annen. Anbefales.

    SvarSlett

Det er veldig kjekt med kommentarer, men legger du inn en melding som er virkelig stygg, så vil den bli slettet.