mandag 23. august 2010

Litt tungt med nytt semester...

Det er ganske overveldende å begynne på nytt semester, nye fag, usenvis av nye sider å lese på få måneder samt tanken på alt det nye praktiskee vi skal lære er ganske overveldende.
Spesielt etter en ferie hvor jeg ikke har gjort så mye.
Men til mitt forsvar så har jeg trengt denne ferien, totalt avkobling fra alt.
Jeg var som en ballon som noen hadde skist luften utav oh hoppet på etterpå.
Jeg vet ikke om det var studiene som gjorde det, men jeg tror ikke det.
Jeg tror bare jeg var "heldig" å fikk en dårlig periode i ferien, og ikke mens jeg gikk på skolen.
Lucky..

Begynnelsen på nytt semseter er alltid det tøffeste.
Eksamenslesing går fint, egentlig, selv om det er myyye stress, lesing fra tidlig morgen til seint på kvelden.
Men jeg liker bedre det enn å negynne på nytt semester, for da er alt nytt.
Noen syns sikkert det er fint med en fresh start, jeg syns bare det er skummelt alt som skal læres, og kunnes.
Men det er jo aldri noe problem å lære det, det vet jeg jo.
Når alt er nytt syns jeg det er kjempe tungt.
Gi meg et par uker så går det greit, jeg må bare komme inni rutinene på lesing og forelesninger og skriving av oppgaver osv.
Det var i fjor på denne tiden at jeg begynte med angstdempende medisiner, det ble for overveldende, det ble for mye, angsetn tok fullstendig overhånd.

Jeg er en flittig student, jeg gjør det bra, jeg er fornøyd, og ikke så reint lite stolt at jeg klarer meg så bra.
Jeg gjør mitt beste.
Men jeg vet aldri når jeg plutselig kommer inn i en dårlig periode, og da går det ikke ann å lese. Heldigvis for meg har jeg ikke fått slike perioder nær eksamen enda.
Håper det holder seg slik.


Jeg klager ikke, langtifra. Jeg sier bare at det trengs litt tid for meg å stille kroppen og hodet inn på kjøret.
I dag kjenner jegd et ekstra godt, andre uken på skolen, og når jeg kom hjem nå var jeg helt skutt. Så jeg trenger litt søvn.

2 kommentarer:

  1. Du e flinke Lene! Stå på! Stolte av deg!

    SvarSlett
  2. Det er alltid tungt å begynne på skolen igjen etter ferien. Jeg har også begynt, og har for øyeblikker 0% inspirasjon. Jeg håper virkelig det kommer seg. For vi skal ha eksamen ellerede i november, så det er ikke så altforlang tid å forberede seg på.

    SvarSlett

Det er veldig kjekt med kommentarer, men legger du inn en melding som er virkelig stygg, så vil den bli slettet.