torsdag 26. august 2010

Gremmes over "raske" slankekurer

http://www.campkilo.no/index.php?option=com_content&view=article&id=44&Itemid=64

Norge må slankes har jeg hørt, og det har mange benyttet seg grovt av.
Slankemiddelprodusenter.
Jeg er sikker på at de selger i bøtter og spann og får inn flust med penger på godtroende mennesker.
Alt som høres ut til å være for godt ut til å være sant, er som regel nettopp det.

Jeg er sikker på at veldig mange av disse menneskene som kjøper produkter som dette får utbytte av det, det er ikke det, men hva med vedlikeholdet?
For det er ikke selve slankeprossessen som er problemet, faktisk ikke, tro meg, det er vedlikeholdet.
Ja, du tar av mange kg på veldig kort tid, men hvor mange av disse menneskene er like lette 1 år etterpå? Hvor mange veier MER enn de gjorde før de begynte på denne kuren?
Det hadde vært interessant å funnet ut.

Det er ingen rask måte å miste kg på, ihvertfall ikke hvis det skal vare.
Jeg vet om to måter, den ene er å legge seg under kniven (og til og med den er ikke varig om du spiser som før),
den andre er livsstilsendring.
To ord.
Kosthold,
trening!
Endre kosthold, begynn å tren.
Fortsett og tren, spis riktig.
Ta av kilo, sakte men sikker.
Men det fantastiske er at det FORBLIR slik!

Jeg GREMMES høylytt og langt inn i margen av disse slankemiddelprodusentene.
Snakk om å utnytte folk på det groveste!
Det som de heller burde selge, er viljestyrke på boks!
Jeg er sikker på at de hadde tjent vel så bra, men hatt mye mer fornøyde kunder.

(ps; reklamen over er bare en av mange, det finnes mange flere produsenter enn dem, men alle lover samme resultat. Jeg er lei for at jeg la ved en reklame, for hensikten er jo ikke å reklamere, men å vise hvor seriøst ubrukelig disse faktisk er.)

2 kommentarer:

  1. Jeg er helt enig. Jeg HATER sånne kurer av ymse slag. Fatter ikke at folk pakker i seg det der. Spis 500 kalorier mindre enn din BMR, tren kondis og styrke 4-5 timer i uka, og gjør 80% av dietten til grønntfòr, resten fisk og proteiner. Gjort det siden mandag og jeg er -900 gram:)

    SvarSlett
  2. Det finnes veldig mye slankepulver som er direkte farlig.Det som er så utrolig dumt er at de ødelegger for de som selger seriøse kosttilskudd som er en god støtte.
    Pulver som gjør at du raser ned, som inneholder nærmest nada kalorier er helsefarlige.
    Man må ha et visst næringsinntak for å kunne leve normalt og ha et vekttap som skal være varig.
    Å alt som kalles kurer skal man styre unna,man må tenke livsstil.
    dessuten skal man kunne kose seg og ha et normalt kosthold for å trives.

    SvarSlett

Det er veldig kjekt med kommentarer, men legger du inn en melding som er virkelig stygg, så vil den bli slettet.