mandag 9. august 2010

Verdens beste soppstuing.





Dette er den beste soppstuing jeg vet om, og jeg har kommet på den selv.
Soppstuing er et fantastisk tilbehør til mat.
Jeg pleier aldri å følge noe tilpassede mål egentlig, men jeg har det sånn noenlunde i hodet og skal prøve å få det ned her til de som er intressert.
Tingen med sopp er å bruke mye mer enn du egentlig ville i utgangspunktet, de krymper jo inn til ingenting.
4porsjoner:
  • 400g sopp (samme hvilken egentlig)
  • 1-2ss smør til steking
  • 2dl matfløte
  • 1ss soyasaus
  • litt grønnsaksbuljong
  • halvt glass vin, rød eller hvit (kan sløyfes)
  • 2-3 fedd hvitløk, mer eller mindre om du vil alt etter smak
  • salt&pepper
  • sukkerkulør om du vil ha den mørkere på fargen

Stek sopp i smør, og når den er ferdig stekt har du hvitløk og vin i. La vinen koke inn. Tilsett resten, la koke til ønsket tykkelse.

Naaaam! super godt<3


4 kommentarer:

  1. Høres veldig veldig godt ut,dette her må jeg bare prøve ut selv. Takk for at du delte ;)

    SvarSlett
  2. Flink du er! Den der blir tilbehør til neste biffmiddag :-)
    Takker så meget :-)
    Håper du og dine bare koser dere masse :-)

    SvarSlett
  3. eg hate sopp, men eg lige ting som soppstuing, soppsauser og supper og sånnt. så denne må prøvast eingang ;) å så sa jo evy at eg bare måtte prøvan :D

    SvarSlett
  4. Soppstuing er godt!

    Takk for oppskriften :D

    SvarSlett

Det er veldig kjekt med kommentarer, men legger du inn en melding som er virkelig stygg, så vil den bli slettet.