søndag 15. august 2010

50 årsfeiring av motti!

Lørdag så feiret vi motti sin 50årsdag, som egentlig var i desember.
Jeg ble litt overasket når jeg kikket gjennom bildene og fant få bilder av bursdagsbarnet selv.... Hm, egentlig veldig få bilder i det heletatt... Tror vi ble så opphengt i drikkelek at det gikk utover fotograferingen. Ikke vet jeg. Dette er i hvertfall tidlig på kvelden, søs og Linda (tante) venter på maten, vi var ganske sultne!
Og når vi endelig ble kalt til bords, så skulle jo mamma åpne presang, og det tok tid.. Men vi fikk mat til slutt..

Bacalao og chilli con carne, klarte aldri bestemme meg for hva som var best, men jeg tror det var bacalaoen.

Mamma i en svingom med Dagfinn.

Endre, bror min måtte tydeligvis ha to glass, eller hva det er som skjer her.



Mormor og Evy.






Se så søte! Mormor og morfar.

Her er vi mitt i drikkelek, store deler av kvelden gikk med på dette.
Kaptein kaptein!
Herre min dag så morsomt vi hadde det.
For de som er ukjent med denne leken, så er det en utrolig morsom og enkel lek, men det gjelder å ha tunga beint i munnen og hodet med seg.
Det man skal si:
Kaptein klo tar sin første dram
DRIKK en slurk
og han tørker sin bart
(tørk barten)
Så går det videre til nestemann.
Videre:
Kaptein kaptein klo klo tar tar sin sin ANDRE andre dram dram
DRIKK to slurker
og og han han tørker tørker sin sin bart bart
(tørk barten to ganger)
Så går det videre rundt bordet.
Det som er er at om du sier et ord feil må du ta like mange slurker som omgangen tilsier, så begynne på ny.

Kommer du til 9ende omgang vlir det garantert mange slurker ekstra, og alkohonivået i blodet stiger drastiskt.
Det er ihvertfall monstermorsomt!
Lenelene midt i kaptein kaptein...


Ja, vet dette ble uklart, men måtte ha med dette bildet av min halvgalne søster.

Søs 1 søs 2
Det var en veldig kjekk kveld, som endte altfor fort.
Men det gjør jo ofte det når du har det kjekt.

2 kommentarer:

  1. så bra at dere hadde det så kjekt da :) drikkelek kan være veldig morsomt,med mindre man blir så full at man ikke kan stable seg på beina...(been there,done that...ennå det var mitt forslag å ha en drikkelek..jeg ble selvsagt fullest...*great*)

    bacalao er ELSK (kr.sunds hovedrett,jeg MÅ bare like den liksom,haha )

    cute sisters ;)

    klem

    SvarSlett
  2. Så kjekt..Det så knallgøy ut.
    Drikkelek er jo aldri feil :-P
    Aldri smakt bacalao..er ikke det en rett med fisk i mon tro.
    Kjempekoselig å se så mange bilder ifra festen.

    SvarSlett

Det er veldig kjekt med kommentarer, men legger du inn en melding som er virkelig stygg, så vil den bli slettet.