onsdag 4. august 2010

Rosablogger


Hva er en rosablogger?
Min oppfatning av ordet rosablogger er en jente som skriver om rosa ting...
Altså, sminke, shopping, klær og mote.
Andre emner kan også tas med, som, gutter, full, "god morgen jeg har nettopp stått opp"innlegg, og andre ting.
Det er imidlertid forskjell på rosabloggere. Noen rosablogger må sies å være ganske intressante, som rene sminkeblogger, som gir tips om produkter og teknikker osv.
Men det er vel ikke disse man tenker på når man tenker Rosablogg..
Det er fjaseblogger, jeg vil kalle det det, for etter min mening er det fjas fra ende til annen.
Det verste er at det er disse bloggene som blir mest lest.
En kan jo spørre seg om hvorfor.
Er det så spennende å lese om jenter på 14-16 år som prøver ut forskjellig sminke?
Eller hvilken nattdrakt de skal sove i?
Eller hvor mye solarium de tar i løpert av uken?
For meg er ordet rosablogg negativt ladet. Det er ikke de gode typisk jentebloggene jeg tenker på... Det er rett og slett de som fjaser avgårde, om alt og ingenting.
Jeg skal ikke henge ut noen, men det er MANGE slike blogger der ute.
Hvorfor jeg skriver dette?
Fordi jeg blir litt frustrert for det er så mange av dem. Jeg leser daglig mange blogger, og jeg leter stadig etter nye, spennende blogger.. Men det er ikke lett å finne gode blogger når det er så mange fjaseblogger der ute og overskygger de gode bloggene.

1 kommentar:

Det er veldig kjekt med kommentarer, men legger du inn en melding som er virkelig stygg, så vil den bli slettet.