mandag 16. august 2010

Første skoledag, andre året.

I dag var tilbake på skolebenken.
Den første skoledagen av andre skoleår på sykepleien.
Selvom jeg er veldig sliten for tiden, så var det veldig fint å komme i gang.
Jeg blir så sløv av å ikke gjøre noe.
Og det er nettopp det jeg har gjort i sommerferien, ikke noe.
Men så har jeg trengt det også.
For jeg har vært så enormt sliten.

Det blir deilig å begynne igjen nå, deilig å få noe skikkelig rutine på hverdagen.
Så mye rutine som det går an å få inn i dette semesteret.
Vi har jo en veldig variert timeplan. Fri en dag her, kveldsundervisning der, og en tidlig morgen der.
Dette semesteret skal være det hareste har jeg hørt, og jeg tviler ikke.
Men det er kjekt, veldig kjekt!
Og tenk, til jul er jeg halvveis! Forhåpentligvis.
Halvveis til sykepleier.
Halvveis til målet jeg alltid har hatt, men ikke vært klar til å ta fatt på før nå.
Jeg kunne kommet inn da jeg var 24, men jeg er glad jeg ventet til nå.
Jeg vet med sikkerhet at jeg ikke hadde kommet meg gjennom studiet den gang, det krever for mye, eller rettere sagt, det HADDE krevd for mye, den gang.
Så jeg trengte å vente alle disse årene.

Jeg hørte en gang en som sa "vil du noe sterkt nok, så er det ingenting som hindrer deg."
Jeg vet at det er dette jeg vil.

2 kommentarer:

  1. så bra at du synes det var godt å starte på igjen da,sikkert ikke alle som er like motivert for at skoleåret har startet igjen...Og når man er motivert,og det er nettopp dette man vil,så hjelper det jo på masse :)

    SvarSlett
  2. Flink du er, vennen :-)
    Viss det er dette du vil, så får du det til!! :-)
    Du har mange med deg som tror deg uansett og ser at du er ekte med det du gjør :-)
    Masse lykke til videre :-)

    SvarSlett

Det er veldig kjekt med kommentarer, men legger du inn en melding som er virkelig stygg, så vil den bli slettet.