søndag 31. oktober 2010

Veldig god og saftig langpannekake


Det finnes mange gode langpannekaker, men jeg har funnet min favoritt.
Den er veldig enkel å lage, og super saftig og smakfull.
Jeg pleier bruke denne oppskriften til barneselskaper når jeg feks skal lage sjørøverskip o.l.
Men jeg bruker den også helt enkelt og greit som den er, nesten rett ut av oven, naaam!
__________________________________________________
Oppskrift:
300g smør
500g sukker
4 egg
7dl kefir eller bare sur melk
500g hvetemel
2dl kakaopulver
2ts vaniljesukker
1ts bakepulver
2ts natron

Glasur:
50g smør
3ts vaniljesukker
6ss kakao
500g melis
1,5dl kald kaffe (kan erstattes med fløte)
__________________________________________
Stekes i midten av ovnen på 170 grader i 45 minutter.
Holder til en stor langpanne.
Smøret skal være mykt, og røres sammen med sukker.
Et og et egg vispet i om gangen.
Bland i kefiren og deretter alt det tørre.
Avskjøl før glasuren smres på.
Smøret i glasuren skal også være mykt.
Bland alt det tørre i og ha i litt og litt kaffe til du syns konsistensen er ok.
(Bildet er hentet fra tine.no, men er fikset på i et bilderedigeringsprogram)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er veldig kjekt med kommentarer, men legger du inn en melding som er virkelig stygg, så vil den bli slettet.