torsdag 28. oktober 2010

Syns dette er en trist sak.

Kari Ann har blitt nektet å adoptere tvillingene etter å ha vært deres eneste mor i de 9 månedene de har levd.
Jeg ser at det hun har gjort ikke er riktig, og det vet hun nok veldig godt selv også.
Men det er en så utrolig lei sak og jeg føler norske myndigheter statuerer et eksempel her.
KA har helt tydelig prøvd å ta en snarvei, hun har sneket foran mange andre ventende i køen, og ventene som faktisk aldri vil få barn.
Det er ingen menneskerett å få barn, dessverre.

Men nå er nå tingenes tilstand som de er.
India ser på KA som moren til barna, så barna får ikke indisk statsborgerskap av den grunn.
Norge ser på dem som Indiske.
Barna har ingen andre enn KA.
Jeg syns det er en vond sak, hva vil skje med barna?
KA sier hun ikke kommer til å forlate barna, hun kommer til å flytte til India om det er det som kreves, men så er spørsmålet om hun faktisk får lov til å flytte dit da?
Det må være utrolig tøft for KA, men jeg synes at det er helt rett av henne å bli om Norge fortsatt nekter henne å adoptere dem.
Men det er nok va enhver mor ville gjort, de som sier noe annet er jeg helt sikker på ikke har barn selv.
Man kan ikke leve med et barn i 9 mndr som sitt eget barn for så bare å forlate dem, det går ikke.. Folk får si hva dem vil, men det går ikke.
Min mening er at hun skulle fått adoptere barna, men at hun skulle fått en form for straff, for det hun har gjort er ikke riktig, men det skal ikke gå utover barna.

Nå han hun søkt om å få komme hjem til jul.
For å feire med familien.
Jeg håper inderlig hun får det.
Artikkel på VG.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er veldig kjekt med kommentarer, men legger du inn en melding som er virkelig stygg, så vil den bli slettet.