lørdag 6. november 2010

Hvordan lage latte hjemme

Det å lage en god latte hjemme er utrolig enkelt, og mye mye billigere og nesten like mye kos som å kjøpe en på cafe.
I hvertfall hvis du har godt selskap.

Det du trenger er ;
kaffe
melk
brunt sukker evnt. fruktsukker, eller vanlig sukker
smak om du ønsker det
..og selvfølgelig......
...

...En magisksuperkaffeminimikser!
Hva skulle jeg gjort uten?

Dette må jeg si er et av mine gladkjøp, kan anbefales til alle latteelskere.
Du kan kjøpe den så å si over alt, jeg kjøpte min på coop obs, og jeg tror den kostet en 50lapp.

Hvor mye du skal bruke av diverse ingredienser er faktisk helt opp til deg selv, det er det som er så fint, du får latten akkurat som du vil :)

Ha melk og sukker oppi først, visp for så å tilsette smak og kaffe.

Smastilsetning kan du kjøpe på KAFFE & BEHAG på nettet
Men jeg tror jeg har sett det i noen støtte matforetninger, jeg er ikke sikker.



4 kommentarer:

  1. SV: Det er jo klart at alle dyr som sitter innesperret i et bittelite bur døgnet rundt LIDER? Ingen skal måtte sitte innesperret.

    Jeg tror nok du hadde blitt gal hvis du hadde måtte sitte innesperret i flere år!

    Hvordan vet vi at det kommer til å bli mer forespørsel et annet sted? Det kan vi faktisk ikke vite. Det er ikke bare pelsnæringen som må forsvinne, det er jo også de som KJØPER og BRUKER det som vi må ta tak i. Pels blir brukt fordi det er pent og fordi det varmer. Nå til dags finnes det veldig mye som er fint OG som varmer!

    Jeg vet at det er mange dyr som lider når de skal bli til kjøtt, men de står ikke innesperret i bur. Noen av de får gå fritt ute, andre inne. Jeg syns også det burde bli tatt mer opp i media!

    Jeg sier ikke at jeg er perfekt! Du får lese det nyeste innlegget etter dette, for ja, jeg spiser kjøtt. Men jeg velger å ikke støtte dyr som blir avlet opp bare for å bli pels. Bare for at folk skal se fine ut. DET støtter jeg ikke.

    Hvis du kunne vært vegetarianer, hvorfor prøver du ikke da?

    SvarSlett
  2. Så det du sier, er det at dyr muligens IKKE har følelser?

    Har du noen gang vokst opp med dyr? Det har jeg! og gjett om de er ganske like mennesker :)

    Hadde et menneske vært født i fangenskap hadde det uansett hatt det menneskelige i seg, og ville ha følt et ubehag ved å ikke kunne bevege seg fritt. Akkurat slik er det for dyr også. Selvom de er født i fangenskap så har de et instinkt. Og det er å jakte, bo fritt ute.

    SvarSlett
  3. Men hvorfor det? Hva galt kan skje?

    SvarSlett
  4. Man kan smakstilsette med sirup? Men det er kanskje sant det, de selger stort sett ikke annet enn lønnesirup i dagligvarebutikkene. Det er dritgodt, men har for det meste spist det på pannekaker, ikke i kaffe.

    SvarSlett

Det er veldig kjekt med kommentarer, men legger du inn en melding som er virkelig stygg, så vil den bli slettet.