onsdag 7. juli 2010

Å irritere seg over lyder.

//Google

I disse dager er det visst aktuelt å diskutere irriterendes lyder, eller vent, det var visst bare en lyd.. Vuvuzelaen.
Det er mange som har lagt den for hat, og mange som har trykket denne kjære 17mai-fløyten til sitt bryst.
Jeg derimot, er hverken her eller der når den gjelder den omdiskuterte VUVUZELAN.
For meg så minner bråket om en hvilken som helst 17mai feiring, men det kan hende jeg hadde blitt ør i hodet av å hatt 17maifeiring i xantall dager etterhverandre.


Jeg vil ikke bruke så mye tid på dette instrumentet, men heller fokusere på lyder JEG syns er irriterendes, for det er et helt lass, visstnok.

1. Skraping av negler mot halvmatt billakk... Frysninger!!
2. Nabomannen(damen) som tygger poppkorn på kino.
3. Smatting! I hvilken som helst sammenheng.
4. Lyden av strøm når jeg skal sove, eks, mobil-lader i mobieln (sært?)
5. Mumling. Ja, når folk mumler, det krever mye viljestyrke for å be dem la være (det har hendt at jeg har bedt folk om å snakke skikkelig)
6. Snorking. (Sier seg nesten selv).
7. Råning, altså spinning rundt. (spesielt når jeg skal sove)
8. Gnissing av tenner. (klarer IKKE å sitte ved siden av mennesker som gnisser tenner når de spiser, spesielt farmor)
9. Fjortissfninsing ( Hallapalle altså, det er grusomt)
10. Matlyder generelt.
11. Snakking på kino. (Jeg kan være ei hurpe, jeg har kjeftet mange huden full fordi de ikke kan tie under filmen)
12. Slurping av kaffe/te (går vell under matlyder generelt?)
13. Rare lyder fra bilen når jeg kjører. (Jeg KLIKKER, lyder som ikke skal være der, gnissinger, kliringer osv)

Vell, jeg kan tydeligvis holde på en stund, for det er mange irriterendes lyder i verden.
Jeg vet det er mange forskjellige lyder å irritere seg over, mange rare lyder og, jeg har jo noen jeg :)
Noen klarer ikke lyden av negler mot tavla, lyden av isbiter som tygges, gaffel mot talerken, gaffel mot tennene, leddknekking, folkemengder, latter, grining, vann som drypper, klikking av mus (hva med en klikkfri mus?) skj-lyd istedet for kj-lyd (skyldig der gitt),klinelyder, raping, fising, tannlegebor osv... Det er sikkert like mange irriterendes lyder som det finnes flk i verden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er veldig kjekt med kommentarer, men legger du inn en melding som er virkelig stygg, så vil den bli slettet.