fredag 21. juni 2013

Sitter og drømmer


...Om ferie.
Feriedrømmer, æsj, tror det er kun det det blir i år.
Så gjennom gamle bilder fra da vi var i Thailand i 2007, det var vell siste skikkelige ferie, etter det har det bare vært litt småturer her og der.
Eller vi reiste faktisk til Kreta i 2008.
Men det har aldri passet, av mange grunner.

- 2007 Thailand i februar/mars og på høsten reiste vi til Disneyland, kjekt, men hadde vært kjekkere hadde jeg ikke vært gravid...
-I 2008 reiste vi til Kreta, da med baby på 5mndr. Gikk greit, men ville helst at han var større.
- 2009 var samboeren student og måtte jobbe hele sommeren, så det gikk ikke.
-2010 var samboer og jeg selv studenter...Så det gikk heller ikke.
- 2011 var samboer ferdig med bachelor, men hadde lite feriepenger, og jeg selv var student, og jobbet fullt på føden den sommeren....Så det gikk ikke.
- 2012 fikk jeg sønn nummer 2 i juni, pluss jeg hadde ingen opptjente feriepenger, og TOTALT utslitt,så det gikk heller ikke da.
-2013....... Æsj..... Skattepenger og litt samboers penger på til, hold deg fast, huset, malemalemale.
Fasaden må males, og det må gjøres i år.
Dessuten har ikke jeg opparbeidet noe feriepenger da jeg ikke har hatt jobb.

Så her blir det jobbing og maling hele sommeren.
Jeg har allerede beiset terrassen og ordnet bedet, og malt utemøblene, så det blir jo gjort saker og ting.
Så neste år blir det en god ferie tenker jeg.
I år blir det muligens en tur til Disneyland Paris i september lang weekend i såfall, men vi får se, det er det vi (jeg) ønsker mest.

Men jeg har i disse årene vært veldig heldig å få reise en del, men ikke noe ordentlig ferie, som regel har det vært jenteturer til Amsterdam.
Da eldstemann ble 13år,reiste han og jeg til Roma en uke.
Så litt på reisefot hat ihvertfall jeg vært, men å ha med familien på ferie er en helt annen ting.

Jeg får feriedrømme mens jeg maler huset :D
Planlegge neste års ferie.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er veldig kjekt med kommentarer, men legger du inn en melding som er virkelig stygg, så vil den bli slettet.