lørdag 15. juni 2013

Et kjedelig innlegg om tannlege, tenner og sprelling av føtter




Hyyyl! Sorry, jeg måtte bare få det ut.
Så ja, jeg var hos tannlegen igår.
Og der var det skikkelig bad news.
Jeg har verket i en tann, i lengre tid, det har til tider vært veldig vondt, andre ganger mindre vondt.
Problemet er at tannen, en jeksel, ble rotfylt, for litt over to år siden.

Akkurat den tannen har vært et lite helvete. Det var den gang så betent at det ikke gikk an å bedøve noe som helst.
Jeg gråt og ynket og ikke minst, jeg sprellet med beina.
Noe jeg gjør når det er vondt, jo vondere jo mer sprelling.
Det er en reaksjon bare...
Det blir en del sprelling hos tannlegen for min del, for jeg har ikke så heldig tannarv.

Uansett, den tannen var så vond, så veldig veldig VELDIG vond at jeg til slutt måtte legges i narkose for i det hele tatt på gjort noe som helst.
Dette gjorde jeg hos en rotfyllingsspesialist, som gikk ner med mikroskop (eller hva de gjøre) for å prøve å finne skulte kanaler. Det er viktig at de finner alle kanalene, alle nervene og renser og fjener.
Jeg var ganske mange penger fattigere etter dette, narkose koster en liten arm. Men jeg var lykkelig.
Tanna var ferdig, historie.
Jeg var overbevist om det og har aldri tenkt tanken at det ikke skulle være over.

Så da jeg var his tannlegen igår, sa den godeste tannlegen at dette ville hun ikke røre.
Javel, hva er det spurte jeg litt så forsiktig.
Nei, det var en kraftig infeksjon under tanna, de kunne umulig har funnet alle kanalene.
Så hun ønsket overhode ikke å gjlre dette.
Flott.
Smerte.
Rotfylling har jeg aldri opplevd som smertefullt tidligere, men den her J***** tanna nekter å sammarbeide.

Det ble en del beinsprellinghos tannlegen igår også, jeg føler jo det er vondtover alt.
Jeg har ikke noen form for tannlegeskrekk, men etter den trøblete tanna har jeg utviklet en skrekk for smerter i tenne.

Så nå er jeg på antibiotika og heftig smertestillende.
Jaja.
Og jeg som skulle gi blod førstkommende tirsdag.
Det går ikke det med antibiotika i systemet.


*Sukk*...den tanna. Får vel trekke dritten og bli ferdig med det.
Dritt tann.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er veldig kjekt med kommentarer, men legger du inn en melding som er virkelig stygg, så vil den bli slettet.