mandag 17. juni 2013

Djisus..Bare gi meg medisinen du.



Jeg var på apoteket her en dag, rett etter at jeg hadde vært hos kontroll hos astmalegen jeg går til 2 ganger i året.
Så etter kontrollen, som forøvrig gikk sånn passe mitt på treet, de fremprovoserer jo et astmaanfall, og hos meg blir det så himla alvorlig.
Men medisinene hjalp relativt fort denne gang, sist gang måtte jeg sitte lenge, og uansett hva de prøvde, så hjalp det bare ikke godt nok.

Jeg skulle ihvertfall hente ut alt jeg trengte av astmamedisiner.
Men dama bak disken utbryter "skal du ha alt dette?!".
Hvorpå jeg svarer "eh, ja?".
"men du kan ikke ta alt dette samlet vel, ha du rådført de med legen om dette?".
Hvorpå jeg fortsatt svarer "eh, ja?".
"Neinei, du kan ikke ta disse sammen, mye av det er jo relativt likt og vil kunne gi deg mye bivirkninger..Jeg forstår ikke helt dette jeg.."
Jeg kjenner at jeg begynner å bli litt irritert, fordi, jeg har en svært alvorlig astma som alltid har vært enormt vanskelig å kontrolere.Når jeg får et anfall, så er det alltid et alvorlig et.
Og endelig har jeg funnet noen medisiner som virker både forebyggende og akutt, dette etter års utprøving, vi snakker ÅÅÅR. Og det er lungespesialisten som til slutt fant en slags kombinasjon som virker greit.
Men dette visste selvfølgelig ikke dama i skranken, hun gjorde vel egentlig bare jobben sin.

Så jeg svarer bare forsiktig at "Jeg kommer rett fra lungespesialist nå, og disse medisinene er jeg vant med å bruke".
"Bruker du alle samtidig? Og hvorfor skal du ha denne nesesprayen når den egentlig ikke er mot allergi?".
Seriøst, det var fælt så denne dama skulle blande seg.
Så jeg svarte bare "vet du egentlig om den er mot allergien min da?" "og dessuten, så er det den jeg må ha for allergien min, så jo, jeg må ha den for allergien min".

Dama preika videre, og jeg var inne der i hele 36min, jeg var den eneste inne der, jeg bare fikk aldri gå.
Tålmodigheten min ble satt mer på prøve iløpet av de minuttene enn den kan prøves på mine 3barn på en dårlig dag.

"TIl slutt måtte jeg bare si:
"Djisus..Kan du ikke bare gi meg medisinen min?".

Jeg fikk den tilslutt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er veldig kjekt med kommentarer, men legger du inn en melding som er virkelig stygg, så vil den bli slettet.