onsdag 26. juni 2013

Lene gjør ting hun aldri har gjort før del 1

VI har jo hatt noen dager med sol her på vestlandet, så da bennytet jeg anledningen til å gjøre noe jeg aldri har gjort tidligere Nemlig det å beise terrassen og ordne bedet, skikkelig.

 Det var litt av jobb som tok mer tid og penger enn jeg hadde regnet med.
Fra før av var terrassen en svært mørk brun og stygg avflasset,dårlig beiset stakkars terrasse.
SÅ jeg gikk over med "dyp-rens" og høytrykksspylte det bort.

Jaja, høres jo enkelt nok ut. Men når terrassen er på over 50kvm, så sier det seg selv at det tar tid.
Og det dyprensmiddelet svei som pokker på hendene!
Det tok to dager å bli ferdig med dennne delen.
På bildet over ser du den ferdig rensede terrassen.

Beisingen var det som tok mest tid. Ikke bare var det stor flate, men det måtte jo også vær 100% sikkert at det var regnfritt i 24timer. Jaja, særlig tenkte jeg...
En søndag ettermiddag/kveld, etter at fødselsdagbesøket (min minste ble feiret, 1år), så benyttet jeg sjansen, det var opphol, og det så ut som det holdt litt.
Og det holdt hele 24 timer, men så kom regnet.

Da jeg kjøpte beisen, sa mannen på coop bygg at det holdt med 3 spann på 3liter hver.
Ja, særlig!
8 spann endte jeg opp med ¨å bruke.
 Den andre tingen jeg fikset på, var bedet oppe. På bildet under kan du se vilnisset av et bed. Og her vises ikke hvor følt det så ut i den ene hjørnet, med villbrngebær og vet ikke hva, under en rohododrendon.

Etter noe tid, såre hender, beis i håret, vepsestikk på armen og flis i rompen, så var jeg ferdig med både terrasse og bed...

 Jeg malte forresten også spisebordet og stolene ute.
Bengalakk, er tingen. Malte dem i fjor også, mørk grå.
I år malte jeg dem mørk grå, men med lys grå detaljer, ble veldig bra.

Så det var "ene gjør ting hun aldri har gjort-del 1"-
Del 2 kommer forhåpentligvis iløpet av sommeren :P

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er veldig kjekt med kommentarer, men legger du inn en melding som er virkelig stygg, så vil den bli slettet.