fredag 8. juni 2012

En herlig brud, et fantastisk bryllup!

Den 19 mai giftet Therese og Raymond seg.
Therese er ei god venninne som jeg ble kjent med i min aller første sykepleierpraksis.
Hun var min kontaktsykepleier, og etter det har vi holdt kontakten.
Du vet aldri hvor du finner de spesielle menneskene du slipper inn i livet ditt.

Da Raymond fridde til Therese i fjor sommer, og Therese skulle dele denne gledelige nyheten, så var noe av det første hun sa, at hun ønsket at jeg skulle ordne henne til den store dagen.
Noe jeg sa ja til.
Jeg har jo pyntet en del bruder, men det begynner å bli noen år siden.
Hadde jeg tenkt litt lenger, hadde jeg muligens sagt nei, men når det gjelder slike ting så erjeg egentlig ikke vanskelig å be.
Grunnen til at jeg gjerne hadde sagt nei var at å pynte en brud er ikke som å sykle, at når du en gang lært det, så kan du det.
Jeg har ikke pyntet en brud på nesten5 år,men jeg sa allikevel ja, fordi jeg kjenner henne så godt, har sminket og ordnet håret hennes ganske mange ganger. Hadde jeg ikke kjent henne så hadde jeg sagt nei.
Med det mener jeg at jeg kjenner basicen :)

Jeg vet det har vært litt berg-og-dalbane for Therese at jeg skulle ordne henne denne dagen, fordi jeg når den dagen endelig kom, så var jeg høygravid, 37 uker. Og hun var veldig redd for at jeg ikke klarte å gjennomføre det, tenk om jeg fødte før termin? Tenk om jeg fikk rier akkurat den dagen osv..
For min del var det jo også stress, jeg var jo høygravid og hadde ikke hatt en eneste pust i bakken siden jeg fant ut jeg var gravid.

Men det gikk veldig fint, både for Therese og meg.
Jeg vet at Therese er så trygg på meg at hun slappet helt av den dagen. Og det var fint.
Vi begynte dagen kl0800 med god frokost, og så gikk det slag i slag, men vi hadde god tid, sværtgod tid...Men det er rart med det, uansett hvor god tid du har, så blir det siste kvarteret bare helt utrolig hektisk. ALT skjedde på en gang. Og jeg fikk tatt på meg kjolen selv, foundation..Thats it, resten måtte jeg gjøre i bilen på vei til kirken, men det gikk veldig bra.

Jeg ble fornøyd med resultatet, og der tro r jeg bruden også ble.
Hun strålte, akkurat som en brud skal på dagen sin :)

 Brud og brudgom var helt nydelige sammen, ingen tvil om at de hadde gjort det rette!
De strålte begge to, og jeg vet ikke hvem som gråt mest den dagen, av de to.

Bryllupet var hel fantastisk. Det syns til og med samboeren min som ikke er spesielt glad i store arrangermanger. Det var god stemming hele kvelden, kjekke gjester og utrolig mange fine taler. Ja, og god mat var det også. Skulle gjerne hatt et glass vin, men det tar jeg siden :)
Dessverre så gkk vi hjem kl2300, da var jeg så sliten at jeg ikke så land... OG siden jeg/vi ikke drakk og festen startet for fult, så følte jeg at det passet fint å kaste inn håndkleet.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er veldig kjekt med kommentarer, men legger du inn en melding som er virkelig stygg, så vil den bli slettet.