tirsdag 12. juni 2012

12/6 -termin i dag!

 Jeppjeppjepp, i dag er den O Store Termindag.
SÅ nå sitter jeg og tripper og venter at riene skal starte eller vannet bare gå! Hehe.
Det var ikke som om jeg ventet at babyen skulle melde sin ankomst i dag, men en milepæl er det tross alt.
Så idag har det blitt litt bilder.
Jeg måtte jo ha et bilde av terminmagen blant annet.
Jeg er rimelig fin i formen, men hadde jeg ikke vært gravid så hadde jeg nok syns at formen var litt vel dårlig. Jeg har hatt veldig mye vonde kynnere i dag, vil nesten kalle det litt maserieaktig,så jeg kjenner at kroppen gjør seg klar. Og nå tror jeg at jeg er mentalt med også.

Jeg hadde min siste svangerskapskontroll idag, for både legen og jeg regnet med at jeg ikke ville få noe baby til termin, siden jeg har gått over termin begge ganger tidligere.
Hun lo litt av jordmorens nedskriving på skjemaet at hodet vart knapt festet, men hun konstaterte litt lett humrende at jo, det var nok knapt festet det hodet, men det lå dypt ned i bekkenet.
Nåja, ikke vet jeg, jeg føler jeg har baby rett under puppene, men er nok sikkert ssant det siden både lege og jordmor sider så.

Andre oppdateringer:
Har gått opp 15,6 kg..Det ble noen kg til slutt, selv med all den spyingen, mye av skylden kommer nok av all vannisen og sjokoladen som har vært det som har hjulpet best. Men uansett, med tanke på at jeg tok av 12 kg før jeg ble gravid, så er ikke det ille.
Første svangerskap la jeg på meg 12 kg, andre gang 14kg.
Hadde regnet med mer denne gang, siden jeg tok av rett før..

Ellers så skrev legen at jeg var stabil, jeg tror hun mener at det ikke har vært så mye svingniger i målingene. Blodtrykker var på sitt høyeste i dag med 136/78, men det er jo egentlig fint nok det.
Kun litt hevelser i kroppen 1 av 3, skoene var bare litt trange i dag.
Hun ønsket meg lykke til når jeg gikk, sa det var flott fødevær, men at hun jammen var glad det ikke var hun som skulle føde.
Jaja, nok pjatt om kjedelig legetimeoppdatering.



Tatt et bilde av det nydelige fødeansiktet mitt. Sorry, men kunne ikke være normal på bildet, ble rett og slett for fælt :O
Ser jo så lekker ut med piggmentflekker og pløset-føde-hud.
Og etterveksten, sukk, jeg må ihvertfall farge håert i dag, det er jo mer rosa enn rødt.
Sikkert letter å få gjort det nå.
 Så har jeg pakket fødebaggen i dag. ENDELIG vil noen si, det er \ikke så mye å huske på, så det tok ikke lang tid. Da jeg skulle føde første gang rasket jegmed meg det jeg trengte når vannet hadde gått, glemte ikke noe da, og glemmer jeg noe så er det strengt tatt ikke krise heller.
Men, nå er ihvertfall baggen klar, med babyklær til å ha på sykehuset og hentesett, klær til meg, ammeinnlegg, ny tannkost og tannkrem, kamera, lader, videokamera...Ja og mer, men kan jo ikke ramse opp alt.
 Og ja, helsekortet er trygt i baggen, og baggen settes i bilen.
litt morsomt å se jordmor og leges målinger av symfyse-fundusmål..De er ikke akkurat enige kan en si. Men jordmor mener at hun har rett for jeg har ikke så stor mage som legen mener at jeg har utfra målingene. Og jordmor har tross alt mer erfaing i måling, det merkes.
Ja og igår så måtte jeg ut å kjøpe en vugge.
Så nå står den klar på rommet vårt.
Det var jo meningen at sengen skulle skrus opp og settes på plass på rommet, MEN (sorry Dagfinn), samboer fant ikke skruene til sengen, og de skulle han lete etter neste helg. NESTE HELG??
Termin er i dag, så da ble det vugge, så får sengen skrus opp på babyrommet.
Baby må jo ha en plass å sove, 4 åringen kommer jo fortsatt oppi til oss om natten, vil ikke risikere noe der.

Så det var det.
Dette var et termininnlegg.

Har tidligere skrevet om min forrige fødsel HER

1 kommentar:

  1. Gratulerer med termin! Jeg må også si at du har nydelig hår. Jeg slapp selv å vente til termin, fikk jenta mi noen dager før (på selveste halloween, utrolig nok), så da kan vi ferie bursdag samtidig. (Jeg har bursdag allehelgensaften, den 1. November). Blir nok snart baby på deg nå :)

    SvarSlett

Det er veldig kjekt med kommentarer, men legger du inn en melding som er virkelig stygg, så vil den bli slettet.