tirsdag 7. februar 2012

Hissig i trafikken?

Jeg er vel ikke akkurat direkte hissig i trafikken, men at jeg kan være grinete bak ratette vet jeg sånn noenlunde om.
Men igår da jeg hadde hentet min eldste gutt på skolen, fikk jeg høre nettopp dette.
Han var litt frustrert fordi han ikke hadde mer strøm igjen på ipoden sin, så han kunne ikke høre musikk der han satt.
Vi pleiere å ha rimelig gode samtaler i bilen, han og jeg, samtaler hvor vi ordner verdensproblemer og jeg pleier å fortelle om ting han ikke vet så mye om, og han spør mange rare spørsmål rundt dette, veldig koselig.
Så jeg sa at vi fikk bare snakke da, så fikk han lade ipoden hjemme.
Han sukket og stønnet masse over dette og fortalte at han ikke var i humør til det i dag, han var rett å slett ikke i humør til å høre om alt jeg hatet i trafikken.
For jeg har vist alltid noe å si når jeg kjører.
Jeg hater visst det ene og det andre, og blir vist veldig frustrert.
Jeg misliker folk som plutselig hopper i veien, folk som kjører for seint, som kjører for fort, som ikke slipper meg ut i rushen, folk som ikke kan kjøre på glatten, folk som er farlige når de kjører (det er NOK av dem), folk som ikke blinker, de som kjører HELT feil i rundkjøringer, folk som kjører for tett oppi meg, folk som sperrer vein uten grunn, eller for lenge, dårlig køkultur, folk i kø som slipper FOR mange forbi, folk som ikke slipper NOEN forbi, SYKLISTER, syklister og atter syklister...

Det er mye å gremmes over når jeg kjører tydeligvis, og jeg sier det visst høyere og oftere enn jeg tror...Og jeg tror jeg må legge av, eller ihvertfall legge om bruken av ordet hater, det er et ord jeg misbruker til stadighet, men til mitt forsvar, så banner jeg ihvertfall ikke.
Som om det har noe med denne saken å gjøre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er veldig kjekt med kommentarer, men legger du inn en melding som er virkelig stygg, så vil den bli slettet.