torsdag 3. januar 2013

Om fototapet og maling av vegger

Helt siden jeg flyttet inn i huset, har jeg tenkt på hvordan jeg vil ha det stua. Jeg har vekslet litt på det, men det sirkler om det samme. Nå tror jeg at jeg har bestemt meg, litt ihvertfall.
Jeg ønsker tapet på den ene veggen, eller to blir det, i og med at stua er delt slik at det nesten på tapeseres to vegger.
Så jeg har sett litt på tapet de siste dagene, og det er mye fint, utrolig mye fin tapet. Jeg viste ikke at jeg likte tapet så godt, før jeg gikk meg vill i en tapetbutikk idag og bare siklet på tapet.
Jaja, nok om det.
I min jakt på tapet på nettet, kom jeg over en veldig kjekk side: fotowall
Der får du et helt bilde (eller masse mønster) tilpasset veggen/ene slik du ønsker. Bare plott inn målene og vips, tadda, flott tapet. 
Du kan kjøpe den uten lim på baksiden, eller selvklebende, som kan tas ned veldig enkelt når du blir lei. Hvis du blir lei.

Nå er ikke jeg helt sikker på om jeg kommer til å bestille derfra, men jeg likte ihvertfall godt de to jeg har lagt til her.
Skogen likte jeg best.
Og ja, du kan endre farge, legge til ting,og fjerne ting.. Men det koster ekstra. 





Og sånn ellers,jeg har lyst til å male stuen en lys, lys grå farge og beholde listene hvite som de er nå.
Nå er fargen i stua en sånn "innrøykt" krem-eggeskalls-beigeaktig farge som jeg ikke syns er noe fin i det heletatt. Ikke i min stue, det blir for gult.

Først ønsket jeg å male veggene hvite og male to vegger en gråfarge.
Men, jeg kom fram til at da måtte jeg mest sannsynlig male lister og alle karmer rundt vinduene også, siden de er noenlunde samme farge som veggen er nå. Med lys grått er ikke det like nødvendig. Tror jeg.

Planen klar.
Gleder meg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er veldig kjekt med kommentarer, men legger du inn en melding som er virkelig stygg, så vil den bli slettet.