mandag 28. januar 2013

Ja jøss... Strikking


Så var det slik.
Nei, jeg strikker ikke, jeg gjør om mulig det meste annet håndarbeid-hobby-ting (utennom å sy).
Men det har seg jo sånn at jeg begynner på jobb om 14 dager, og jeg går da inn i en 50% nattstilling.
Er det noe jeg har lært om å være sykepleier og jobbe natt, så er det at strikkefaktoren er skyhøy.
Strikker du ikke, nei så synd for deg.
Uansett hor jeg har vært innen sykepleie når det er natt, eller sein kveldsvakt, så strikkes det.
Så er det det da, føler jeg meg presset til å begynne å strikke?
Nei ikke sånn direkte.
Men indirekte ja.

Nattjobbing kan være rolig i perioder, og er det rolig når det er natt, blir du lett trøtt.
Så det er greit å ha noe å gjøre på.
En kan lese bok, det har jeg gjort mye.
Me me bøker blir en ganske fraværende, og lettere usosial, Ganske ekskluderende hvis du jobber med kun en annen, eller to andre for den saks skyld.
Av den grunn tenkte jeg at jeg skulle prøve å begi meg inn i strikkverdenen.

Jeg har kjøpt en del garn, og noen pinner.
Samme hva slags pinner i første omgang, jeg skal bare lære å strikke.
Jeg skal ihvertfall gjøre et realt forsøk.
Det ligger jo i bunn, jeg strikket mye som barn, pga at jeg har en strikkende mormor, og jeg var mye der i barndommen.
Så, strikking er det nye.
Vi får se.
Håper jeg kan strikke noen ullsokker....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er veldig kjekt med kommentarer, men legger du inn en melding som er virkelig stygg, så vil den bli slettet.