tirsdag 29. januar 2013

Hair chalk, eller på norsk, hårkritt? Stilig håfarge var det ihvertfall.


Hair chalk, som det heter på engelsk, er et slags kritt som er for hår.
Høres rart ut?
Jeg syntes også det, så jeg måtte lese om det for å finne ut hva det var.
Og vosj, en ny verden åpnet seg.
Ihvertfall en litt ny verden.

Først må jeg si at jeg enda ikke har prøvd det selv, men har planer om å bestille for å prøve.
Jeg er bare litt usikker på hvilke farger, iom at jeg har rødt hår, og dette bør gjøres på lyst/bleket hår.
Kanskje mørk lilla eller svart?
Fargen er midlertidig, du vasker den ut. Så det er jo perfekt til fest!
Eller når du har lyst å endre håret litt, men ikke permanent.

Fargen virker noenlunde enkel å påføre, alt ettersom hvilken metode du bruker.
Såvidt jeg har fått med meg er det minst 3 måter å gjøre det på (det finnes sikkert flere).
Det finnes kritt, som i krittstifter.
Og det finnes kritt i mer øyeskyggeform (altså i en øyeskyggelignende beholder).

Stiften kan du enten bruke til å tegne på håret på diverse forskjellige måter.
Eller du kan knuse det til pulver, blande i litt vann og påføre håret.

"øyenskygge" krittet legger du under en hårlokk, mens du klemmer ned med en finger over håret (vel.. Bilde av den knotetet forklaringen mot slutten av bildene).
Etter at krittet er påført, styler du håret.
Du bør bruke glattetang på det fargede håret for å forsegle det på en måte.
Har du brukt vårt-teknikken, må du føne det tørt.

Under følger flere flotte bilder av mange sprelske farger, mend et går selvfølgelig an å få dette krittet i bruntoner også.
Mot slutten av bildene vises noen av de forskjellige "hair chalkene".
Du kan gå inn å lese på Haircolorchalk.
Gå å se her for å kjøpe eller lese mer.

..Og selvfølgelig, vi har alltids Ebay.. <3 nbsp="">




















1 kommentar:

  1. Hei! Takk for innlegget. Jeg har nylig kjøpt noen hår kritt fra www.thinkstyle.com.au og det er veldig bra. Jeg elsker bildene dine!

    SvarSlett

Det er veldig kjekt med kommentarer, men legger du inn en melding som er virkelig stygg, så vil den bli slettet.