fredag 29. april 2011

Jeg er en "i siste liten person"


At jeg er og blir en "i siste liten" Person er det vel liten tvil om.
Ja, jeg kommer for sent, en gang i blandt..... *kremt* Ofte.. MEn hei! Ikke så mye nå som før, jeg mener, myyyye mindre etter at jeg ble voksen, hm, er jeg blitt voksen også nå??
Nei, det er et annet innlegg.

Det hele startet vel med at jeg ble født to uker etter at jeg skulle vært født.
Jeg er helt sikker på at det var da det startet, jeg er født til å komme for seint.
Du vet, den som venter på noe godt venter ikke forgjeves mottoet lever virkelig til sitt fulle og hele inni Lenehodet.
Nei, det var bare tull, eller var det bare det?
For det må da være en grunn til at jeg alltid (ofte) er så himla seint ute.
Og ja, det er det også.

Jeg er en kreativ og tankefull sjel som arbeider så desidert best under press og stress.
Dette kommer helt tydelig fram når jeg skal noe, spesielt når jeg har avtaler.
La en annen ting være sagt her og nå, bare legg merke til dere som rammes av min evige for seint komming, som regel så skjer dette når jeg heller mer mot den maniske siden enn den depressive.
Er jeg på den depressive siden så kommer jeg gjerne ikke i det heletatt, etter selvfølgelig å ha gitt beskjed først.
Når jeg er hypomanisk eller hypermanisk så er jeg fordømmande kreativ!
Mest kreativ er jeg også under press, så jeg skal alltid ordne noe eller lage noe en liten stund før jeg skal gå.
Forstå meg rett her, det er ikke som omjeg bare må sette meg ned å male et bilde fem minutter før jeg skal gå,men å begynne å dille en halvtime før jeg MÅ avgårde er min spesialitet.
Dilledilledillediiiille. Ingen tvangstanker, eller tvangs handlinger, bare enormt gode resultater.
Ikke bare at jeg skal lage ting, men jeg rydder og vasker best under press også, alt blir egentlig så himla bra under press... Gjerne derfor jeg aldri er nervøs før en eksamen, fordi jeg VET jeg jobber best og får best resultat når jeg er presset :)

I ikke fult så gode og gamle dager da livet mitt var et evig surr og alt var opp ned kom jeg ofte flere timer for seint, bare spørr min kjære venninne, og min mor.
I dag er det max 15 min, når det gjelder mine maniske tider altså. Er det pga av andre ting som er utfor min kontroll ( som faktisk også skjer ofte da min tenåring ikke er alltid så lett å samarbeide med).
Er det grunnet slike andre ting så kan det godt dra ut.
MEN, alt i alt så syns jeg at jeg er ganske flink blitt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er veldig kjekt med kommentarer, men legger du inn en melding som er virkelig stygg, så vil den bli slettet.