tirsdag 28. desember 2010

Tannlegefiasko

I dag var jeg hos tannlegen for å få utførst en rotfylling.
Det er tredje gangen jeg er hos tannlegen for å få rotfyllt nettopp den tannen.
Første gang var det tydelig betent, så jeg måtte gå på penicillin en stund før vi prøvde igjen.
Gangen etter det gikk det litt bedre, det ble bedøvd.. trodde vi, til han hadde boret et stykke og jeg hoppet i stolen.
DET var vondt det.
To forskjellige tannleger satte 6 forskjellige bedøvelser uten hell.

Så i dag skulle jeg da inn for tredje forsøk.
Heldigvis har jeg ikke et fnugg av tannlegeskrekk ihvertfall, og bank i bordet, jeg har det fortsatt ikke.

Han satte først en bedøvelse som ikke virket i det heletatt, den neste virket.
Men akk nei, han kom ikke serlig mye lenger enn sist gang.
Denne gangen derimot fikk jeg en opplevelse jag aldri har hatt hos tannlegen, DET VAR SYKT VONDT!
Han skulle prøve å ta ut noe bomull som han hadde lagt ned i tannen fra sist, og det gjorde vondt, helt vannvittig vondt.
Tannlegen ble veldig pverrasket at det gjorde vondt å TA ut bomullen.
Jeg lover, jeg gråt faktisk, noe jeg aldri gjør for at jeg har vondt.
Og han snakket om at eneste måten å bedøve tannen ned på var å bedøve rett oppi tannen.

Altså.. Stikke rett oppi nerven som ikke var bedøvd!
Uff nei, jeg takket for meg.
Så han henviste meg til spesialist, igjen...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er veldig kjekt med kommentarer, men legger du inn en melding som er virkelig stygg, så vil den bli slettet.