tirsdag 14. desember 2010

Hvor mye kunnskap kan et hode romme før det revner?

Det er mitt store spørsmål om dagen.
Alt jeg gjør om dagen er å lese, lese, lese til eksamen.
Det tar aldri slutt.
I seks uker nå, har jeg lest, jver dag.
Det er det første jeg tenker på når jeg står opp, og du kan være sikker på at det er det siste som svever inn i hodet mitt når jeg ligger og skal sove.

Hvor mye kunnskap er det egentlig plass til i mitt lille hode?
Hvor mye kunnskap kan jeg få inn på kortest mulig tid?

Jeg hører noen fortelle at det snart er jul, mjavell, men julen kommer ikke inn i min stue før 20ende desember.
Jeg har aldri opplevd et slikt kjør som dette semesteret, de foregånde semestrene var virkelig preget av eksamen de også, men ikke som nå.
En får jo såvidt pusterom mellom eksamenene, og de er store og krevende og bøkene som skal leses er mange.
Og pensumet er til tider beinhardt å forstå, men det må forstås, det er ingen vei utennom.

Det er så mye informasjon, så mye kunnskap at jeg føler at hode snart må revne.

1 kommentar:

  1. Jeg skjønner deg så godt. jeg er så og si utkjært selv, og det gjorde jo ikke saken noe bedre av at HD min tok kvelden midt under hjemmeeksamen. heldigvis fikk vi redda alt som var på den, men jeg ble uansett satt tilbake tre dager, så de to siste dagene har jeg jobber 24/7 omtrendt. det tar på. Samtidig skal jeg være mamma, kjæreste og husmor. Det er grenser for hva kroppen min takler.. Heldigvis sover jeg godt om natta, og den 20, er hele marerittet over.

    SvarSlett

Det er veldig kjekt med kommentarer, men legger du inn en melding som er virkelig stygg, så vil den bli slettet.