mandag 20. januar 2014

Litt vel mye klær?

Jeg har altfor mye klær, og det meste er ubrukelig.
Skapene er altfor fulle, av mine, samboer og egentlig ungene sine klær også, men mest mine.
Det er år med oppsamling, forskjellige størrelser siden jeg har variert en god del i størrelse iløpet av de siste årene.
Jeg har vært størrelse 36 til str 42, tog strengt tatt variert noe voldsomt.
Av den grunn er det ikke lett å si hvilke størrelse jeg vil bruke til sommeren, eller til neste vinter.
Men siden jeg har en så stresset hverdag og det blir lite tid til trening og altfor lite energi til å ta tak i noe diet, som faktisk krever fult fokus (noe jeg ikke har til overs).. Mye pågrunn av hverdagen, men også på grunn av dem bipolare delen av meg som tydeligvis krever ulik mengde mat i ulike perioder av berg og dalbane forløpet. Og det krever, som sagt fult fokus. Så vil det være mer eller mindre fornuftig at jeg vil holde meg akkurat her jeg er nå, 40/42.

Av den grunn har jeg funnet ut at det er på tide å kaste alle de klærene som er for små.. Og altfor små.
Det føles feil, da jeg har tenkt å komme oppi de når stresset legger seg, men, det er ikke sikkert stresset vil legge seg med det første.

Derfor kaster jeg dem, eller gir dem vekk, siden de faktisk er full brukenes.
Jeg kan ikke oppbevare klær i det uendelig, det tar for mye plass, for ikke å snakke om at de blir noe veldig utdaterte etterhvert.

Mildt sagt så trengtes en opprydning, ikke bare i små klær, men gravidklær og slutte klær.

Siden det er måntlig henting av klær som blir sendt til mennesker som trenger dem mer her i gaten, så er det greit å få gitt vekk litt.

Av bildene under kan en jo se hvor ille det er, og som sagt, lite jeg kan bruke.

Det ble til sammen 3 bæreposer stappfulle med klær.
Samboer fikk 3 fulle poser.
Nå er det litt bedre plass i skapene.




2 kommentarer:

Det er veldig kjekt med kommentarer, men legger du inn en melding som er virkelig stygg, så vil den bli slettet.