mandag 27. januar 2014

Har folk hjemmet sitt til utstilling hele tiden?

Jeg har ofte lurt på om folk har hjemmet sitt så plettfritt som det ser ut til på slike vakre interiørblogger,
eller om de bare rydder vekk for at det skal se fint ut på bilde.

Jeg vet noen er helt ville på å holde det ryddig i hjemmet, og det må de få lov til, men jeg tviler på at alle er slik.
Jeg håper ikke alle er slik.
Jeg, eller vi har det ihvertfall ikke slik.
Noen ganger kan det være vanselig å rydde plass for å ta et godt bilde, det er jo alltid noe som stikker fram i bilde som ikke skulle vært med.

-Jeg vet at det er flere "anti interiørblogger" eller "se-hvordan-jeg-virkelig-har-det".
 Jeg legger ut her noen bilder av hvordan det ser ut i noen av krokene i heimen vår, og nå er det ganske ryddig også.


 Dagfinn begynte å rydde litt igår, men han stoppet opp og lot støvsugeren stå midt på gulvet.
Hva stolen gjør på ovnen? Jo, den ble sikkert flyttet for å støvsuge? Tror dere ikke..?

Bordet ser jo noenlunde ok ut, men roteskålen midt på bodet er virkelig ikke ok, en kan ikkke finne det en leter etter..Og tømmer en skålen, kan du vær sikker på at nettopp den tingen ikke er akkurat der.

 Vell, kjøekkenet, husets skamplett (sammen med bad nummer 2).
Jeg liker åpen kjøkkenløsning, det eneste er at det er så bæsj når en har besøk og rote nærmest velter seg ut i stuen. Det føles ihvertfall slik.
Noen ganger hadde det vært greit å kunne lukke en dør.
 Det er litt mas med kjøkkenet for tiden, oppvaskmaskinen røyk før jul, og den er enda ikke blitt fikset.
Egentlig så venter jeg dem i dag, men dukker de opp? Tvilsomt.
 Jeg har litt rot i orkideer, jeg har altfor mange av dem, så egentlig ser det ikke noe bra ut.
Men jeg klarer ikke kaste en enste en, de er nærmest babiene mine jo...
 Sofaen, ser ikke så ille ut ved første øyekast, men jeg er sikker på at under bor det en hel koloni av hybelkaniner som leker lyst med alle de forsvunnede lekene og sokkene og tutter/smokker og kanskje noe bestikk og noen gamle kjekser?
I vinduet ligger skolebøkene og roper "bruk meg, åpne meg, leeeeees".
Jah..Se det, en sokk på bordet.
 Stuen oppe er vel nesten på sitt fineste.
Det er helt ok, det er et levende hjem, og det trives jeg med.
 Denne krioken er under oppusning. Det har den vrt siden vi flyttet inn for to år siden. Herlig.
På vei ned. egentlig ser det greit ut. Ikke noe bilder jeg kunne flashet i noe interiør-hva-som-helst, men et levende hus har vi, og det kan jeg syns er greit.
Prioriteringen er ikke å holde det ryddig, til det har vi en for slitsom hverdag med altfor få timer.

Men ikke misforstå, jeg liker å kikke på flotte bilde i blader og interiltblogger, det gir inspirasjon til noen kroker her og der, men jeg lurer på om folk har det så pen og pyntelig. Og det jeg også lurer på, hvor mange unger har de?


2 kommentarer:

  1. utrolig givendes å lese bloggen din. Det er fint hvordan du er så åpen om ting. Det er til hjelp for dem som sliter. Og jeg liker hvordan du skriver så ekte om alle slags temaer mellom himmel og jord. Du har en sterk historie og jeg er stolt av deg som menneske og alt du får til i livet ditt. håper du også er stolt av deg selv. en vinterklem til deg.

    SvarSlett
  2. Tusen takk, det var fine ord du kom med :)
    Jeg setter pris på at du har tatt deg tid til å lese litt, det er alltid kjekt.

    Jeg har en "lett" holdning til mye som er vanskelig, og med det mener jeg ikka at jeg ser lett på det, men bare at det hjelper å kunne snakke om det, dele det, og være ærlig om det.
    Jeg har lært at vonde hemmeligheter ligger direkte i veien for et godt liv.
    Derfor prøvder jeg å ha få.

    SvarSlett

Det er veldig kjekt med kommentarer, men legger du inn en melding som er virkelig stygg, så vil den bli slettet.