fredag 17. januar 2014

Dusjskrekk, på en måte



Jeg har vel en form for dusjskrekk, og selv om jeg har vannskrekk så er vannskrekken min så alvorlig at det har noe med saken og gjør.
Så jeg har ikke noe skrekk for vannet, jeg har heller ikke ablutofobi, altså fobi/skrekk for å vaske meg.
Nei, ikke vet jeg, men jeg tror det henger litt sammen med mørkredselen min, og en dyp redsel for å bli psykotisk (siden jeg har opplevd dette, for mange år siden vel å merke).
Så når jeg dusjer klarer jeg ikke å lukke øynene, får jeg shampo i øynene så får det bare være, for jeg simpelthen lukker ikke øynene når jeg dusjer.
Rart? Kanske en smule spesielt og nevrotisk? Joda, det er vel så.

Men det er vel bare sånn. Jeg kvepper til hvis noen kommer inn på badet når jeg dusjer, og jeg må (ja, dere tror nok jeg er rimelig i grenseland her nå..), jeg må se meg om når jeg står der, i dusjen.

Grunnen illustreres godt på bildet nedenfor....


I overkant virkelighetfjernt. Joda, det er nå også så, men det er nå bare sånn det er....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er veldig kjekt med kommentarer, men legger du inn en melding som er virkelig stygg, så vil den bli slettet.