tirsdag 14. januar 2014

En oppdatering på skolefronten

Må  bare legge til dette flotte bildet jeg tok på universitetet idag. Det var jo en fantastisk nydelig dag, deilig å være student og kunne gå ut i pausen å slikke litt etterlengtet vintersol.

Så, oppdatering på hvordan det går med masterstudenten...
Første semester er ferdig, alle tre eksamener er bestått, så nå brettes ermene opp og jeg tar fatt på det andre semesteret.
Det vil si at ermene er godt oppbrettet og semesteret godt i gang allerede, første eksamen er allerede om en knapp måned.

Semesteret begynte pang rett på (som det alltid gjør..) rett over nyttår.
Det vi har tatt fatt i et statisgjeeeesptikk.. Statistikk.
Misforstå rett her, det er ikke kjedelig, det er bare tungt, så det er rimelig søvndyssende til tider.
Statistikk inngår i kvantitativ forskningsmetode, som da blir årets første eksamen.
Rett etter det så blir det hjemmeeksamen i kvalitativ metode.

Så skal jeg velge hva jeg ønsker å skrive masteroppgave i, det må jeg visst velge rimelig kjapt.
Men jeg klarer ikke helt bestemme meg enda.
Jeg kunne tenkt meg å skrevet en artikkel, men jeg vet bare ikke helt hva.
De har skreddersydde løysninger, hvor temaet er mer eller mindre satt, og du har et forsknings-team rundt deg, alt de venter på er en student som vil skrive akkurat det.
Eller du kan an velge å skrive oppgave helt selv.
En kan velge å skrive en vanlig masteroppgave, eller en artikkel.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal skrive om, hvilke metode jeg skal bruke, eller om det skal være en vanlig master, eller artikkel.
Men alt det tror jeg faller på plass i løpet av denne uken.

Så det var litt av hva som skjer og har skjedd på skolefronten.
Selv om det kanskje høres tørt ut, så syns ihvertfall jeg at det ikke er det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er veldig kjekt med kommentarer, men legger du inn en melding som er virkelig stygg, så vil den bli slettet.