mandag 1. juli 2013

Så oppgitt..Tur til Disneyland.


Vi hadde ikke tenkt oss på ferie i år.
Det blir nok til at vi reiser på en lengre ferie neste sommer... I år er det huset som skal males, til det trengs både tid og penger.
Har jeg hørt.

Men vi tenkte vi skulle ta en lang weekend i Disneyland Paris sånn i september en gang.
September er gullfint å reise dit, da er akkurat fellesferien ferdig for franskmenn, så færre besøker parken.
Været kan også være ganske så bra på den tiden.

I år feirer de 20-års jubileum. Vi var der da de feiret 15-års jubileum. Ekstra stas da, så vi kunne tenkt oss å gjenta det.

Jeg har sett litt på priser og vurdert helgene i september, når er best å dra ifh til pris og tidspunkt osv.
Siden det er jubileum har parken tilbud på hotell, 4 netter for prisen av 3, og  5 netter for prisen av 4.
Vi hadde i utgangspunktet tenkt å bli 3 netter. Men vurderer 4-5 netter pga prisen.

Så var det bestillingen da.
Jeg har kikket på litt forskjellige nettsider som tilbyr denne type reise, og jeg har også sjekket fly separat og hotell i parken. Det var slik vi reiste sist gang, bestilte hver for seg. Men denne gangen ble det ganske dyrt.
Jeg så på ving.no som har en egen Disneylands-20-års-jubileums-tur... Men det var ihvertfall dyrt..Så mye for DET tilbudet.
Så det jeg alltid kommer tilbake til er Sembo.no, so er eksperter på Disneyland Paris-turer.
Og YES! Der var det gode tilbud, så jeg har då prøvd å bestille.. Men det var nettopp det, jeg har prøvd å bestille i en uke nå.

Jeg har funnet fram til ønsket helg, ønsket hotell og flyavgang, skrevet inn alt av informasjon om alle 5 som skal reise, trykke bestill.
Så kommer det opp...Din bestilling er snart ferdig... SÅ kommer det opp "beklager, det har skjedd en feil, prøv å bestille en annen tur".
Javel, så det prøvde jeg, bestille en annen tur, t annet hotell, en annen dag, en annen avgang, en annen helg, direkte fly, ikke direkte fly, 3 netter, 4..5...
Alt med samme resultat, "Beklager, det har skjedd en feil..."

EN gang klarte jeg faktisk å komme gjennom, etter å har prøvd over 20 ganger (ja, jeg tuller ikke), men det var på jobb, og jeg hadde ikke Bank ID-brikken med, og turen kunneikke lagres.
Men tenkte at YES! Nå kom det til å gå neste gang, kanskje var det noen i veien med dataen min?

Sp jeg kom på jobb dagen etter med friskt mot og ID-brikken i lommen.
Men nei, jeg prøvde og prøvde og prøvde OG PRØVDE.
Stakkars kollegene mine på jobb bare listet seg rundt meg etter at de fant ut at det ihvertfall ikke var særlig vits å le.

Så jeg skrev først en mail, som ble besvart med "prøv å bestile en dyrere tur". Og unnslyldningen dems var "det kan hende at våre sider ikke er oppdatert på flyavganger" (!?, og det er et reisebyrå?)
Javel, så gjorde jeg, allikevel mye billigere enn andre tilbud.
Men nei..
Og ja, jeg sjekket direkte med hotellet at de hadde ledig, og sjekket også opp dirket på flyavgangene, som var ledige.
Så har jeg skrevet flere mail, hvor den siste kopierte jeg hele bestillingen, med navn alder fødselsnummer, flyavgang, hotell..Ja osv.

Men gjerne dere forstår at jeg ikke har fått svar? Og at jeg ikke har fått til å bestille enda?
For slik er det.
Og over helgen har samtlige turer steget med flere tusen kroner.

....Venter spent på svar........
Venter rimelig gretten og spent på svar.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er veldig kjekt med kommentarer, men legger du inn en melding som er virkelig stygg, så vil den bli slettet.