torsdag 4. juli 2013

Da blir det tur til Disneyland på oss


(Bildet er fra sist vi besøkte parken, 15års jubileum)



Etter mange dumper og humper i veien, etter litt tårer og frustrasjon under taket og søvnløse netter... Så fikk jeg OMSIDER bestilt denne forbannede turen til Disneyland i Paris.
Men veien har vært kronglete, og jeg mistenker sterkt at den i siste stund kun ble bestilt og betalt som nærmest en prinsippsak.
For denne turen har vært en verkebul i godt over en god uke.

Vel ble det mye dyrere enn det skulle, drit i om hele feriebudsjettet smuldret sammen og blåste bort med vinden.
Turen skulle bestilles.
Nå når jeg endelig kom så langt.

Jeg følte det nesten som om hver eneste "game over" på veien, bare blåste ild på glørne, til Disneyland skulle vi uansett, enten pengene holdt, humøret på bunn og huset brant ned.

Lang historie kort, siden jeg har fortalt mye av dette i mitt forrige innlegg, så tar jeg det der jeg slap dere sist.
Det var alle disse mailene jeg hadde sendt sembo.no da, for at turen vår ikke kunne la seg bestille, selv om turen kom opp som ikke bare et, men som flere reelle valg. Jeg prøvde jo alle, men bom stopp på alle.
Jeg kunne velge dem, men etter at alt informasjon var plottet inn (unødig å fortelle om all tiden som gikk vekk til  det) og jeg skulle betale.. Ja da POOFF, så fikk jeg opp beskjed "beklager...osv....".

Sååååå jeg skrev den ene mer fortvilte mailen etter den andre, hvor i den siste la jeg bare med siden med all personlig informasjon jeg hadde plottet inn (slik de faktisk kunne se), og hvilken tur det var, hotellet og flyavgangene..

Det ser ut som om de har svart i kronologisk rekkefølge på mailene.
Ihvertfall første mailen beklager personen seg, og forteller at INGEN andre har opplevd dette, og at de ikke finner noen feil på deres side.. Neivel.

Det endre ihvertfall med et surr fra en annen verden.
Oppsummert.
De klarer ikke booke fly til oss, selv om flyet er ledig. DE klarer det ikke.
Men de klarer å booke oss inn på hotell.
Så det gjør de, UTEN å spørre om det er greit at vi får en halv reise. SÅ vi satt der med hotell og ingen fly.
Hele poenget med å bruke en skreddersydd reiseside forsvant bare så totalt.
What?!

Og selvfølgelig så er det avbestilingsgebyr...
Men jeg har pent bedt dem om å glemme den gebyren, da de har bestilt en reise til oss som vi ikke ba om.

Så hva jeg gjorde videre.
Jeg satte et stort mentalt rødt kryss over Sembo.no, og trålet nettet nok en gang.
Den ene kvelden fant jeg fly og hotell i 4 netter for 14000kr.
Men jeg bestilte ikke fordi jeg da fortsatt ventet svar fra Sembo, og de hadde jo en tur til oss til 15000, ihvertfall var det det jeg hadde krysset av på.
Og tenkte det var trygt ig godt å bruke et seriøst selskap.
Men prisen for kun hotell ble jo latterlige 11000kr.
Jeg sjekket igjen opp ving.no, me fant igjen ut, at det var vel dyrt.

Da jeg leste svaret jeg fikk, begynte jeg å lete opp turen jeg fant kvelden før.... Men den var jo så klart steget i pris.

Jeg bestilte fly, helt greit. Ble bare mye dyrere enn tenkt.

Så var det å bestille bia parken da, hotell.
Jeg fikk aldri åpnet siden, jeg slet og slet, da jeg endelig kom inn og fikk prisen som var latterlig lav (ihvertfall utifra hva jeg ente med å betale) og ville betale, ja så gikk ikke det heller.

Uff.
Etter 1 hel dags prøving og sider som virket og ikke virket (mest det siste), så viste det seg at jeg pp en eller aen måte har krysset av en plass at vi er fra England.
Og jeg fikk ikke endret dette.
For slik det stod bodde vi i England.
Så vidt jeg vet gjør vi ikke det.

Da jeg endelig hadde riktig land å søke fra så ble det klart mye dyrere. Hele 400Euro dyrere ble det å bestille med norsk adresse kontra en engelsk adresse.

Snodig, og jeg skal ikke legge meg oppi det, og overhode ikke lage kvalm for noen.
Men hallo!

Så turen er bestilt, og nå skal vi kose oss enten vi vil eller ikke!!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er veldig kjekt med kommentarer, men legger du inn en melding som er virkelig stygg, så vil den bli slettet.