mandag 8. juli 2013

Prosjektet som tok tid


Hm...
Nå har jeg holdt på en stund med dette prosjektet mitt.
Og jeg lover og lyver, tydeligvis.
Planen er å lage en side hvor jeg kan legge ut ting jeg lager, for salg.
Det jeg har mest av for øyeblikket er jo disse nøkkelringen.

Men frustrasjonen min er stor, fordi dette er visst så vanskelig.
Fordi!!
Kameraet mitt bare sluttet å virke.
Og jeg må jo kunne ta gode bilder.
Så jeg ventet til jeg fikk den nye mobilen, men hva kan en vente av et mobilkamera?
Jeg trodde ihvertfall at det skulle være bra.

Men det blir en god del klipp og lim , farge,- og klarhetsjustering.
Og ikke minst så må jeg finne en god plass å ta bilde, av hver lille ting. For de er så forskjellige og krever tydeligvis forskjellig lys.
Jeg er ingen ekspert på foto, og jeg føler jeg kommer til kort.
For jeg vil jo prøve å vise hvordan disse tingene ser ut i virkeligheten, men på bildene jeg har tatt,blir det helt feil.
Men sånn er det jo med bilder, det er ikke som virkeligheten, men for meg nå så er det ganske frustrerende.
Plutselig blir det fokusert på en prikk, en flekk, et hakk, en fargenyansforskjell.... Alt mulig som man ikke ser om man da ikke ser på bilde.
Ihvertfall de jeg har tatt.

Jeg kan vise noen eksempler.

På bilde under blir den lille rosa seende ut mye større enn den grønne. De er like store.
Og begge har rare flekker.
 På bilde under prøvde jeg med blits, da så de bare fettete ut, og mistet "trekk".
 .... For ikke å snakke om hvor ENORME de blir seende ut i hånden min, haha, de er egentlig mye mindre enn de ser ut til her.
 Så under prøver jeg i naturlig lys, på et annet underlag.
Feil lys, men de ser ihvertfall ikke så store ut lenger.
Og det var ikke særlig bra å ta bilde av mange samlet,

Ikke lett å si hva som er galt, men ihvertfall så ble disse stakkars søte, duse rosa/grønne bare helt vasstrukne i fargen.
 Og disse demontypene ble bare klisne og helt feil.
 Stakkars den lille søte lilla på steinen i det flotte sollyset, ikke lett å se noen detaljer på denne lille karen.
For mye lys.
 Disse to magnetene ble bare for blanke.


Skulle gjerne hatt mitt fantastiske kamera til å virke, det var så greit å ta bilde av disse krapylene med det, men det har avgått med kamera døden, dessverre.


Jeg får finne på noe lurt.

Dette var bare en liten oppdatering på hva som skjer....... Uff,
Det er dette jeg pusler med om dagene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er veldig kjekt med kommentarer, men legger du inn en melding som er virkelig stygg, så vil den bli slettet.