lørdag 27. juli 2013

Da blir jeg vel student til høsten da...

... For jeg har nettopp takket ja til tilbudet på videre utdanning, master i helsevitenskap, selvvalgt fordypning.
Såå,dette kan bli spennende.
På slutten av august er det tilbake på skolebenken for min del.

Studiene kombineres med mine to jobber, 110% mamma til mine 3 barn i svært forskjellig alder, og 50% nattvaktstilling som sykepleier, pluss en god del ekstravakter i sykepleierstillingen.
Begge deler stortrives jeg i, og ingen av dem kommer jeg til å redusere på, til fordel for studiene.
Jeg er tøff nå, men vi får heller se når det starter.
Planen er ihvertfall å jobbe som nå, og ta studiet ved siden av, selv om det er et fulltidsstudie.
Men slik er det, har man barn og vil ta videreutdanning, så må man allikevel tjene inn penger.

Tanken min med dette var siden jeg jobber 50% natt og har en god del fri, med unger i barnehagen og dager for meg selv... Så tror jeg det kan gå.
50% natt er ca 7-8 vakter i mnd, inni der er det en hel helg. Og jo jeg jobber ekstra også, 2-6 vakter ekstra ca, men det er fortsatt mer enn nok dager å ta av.
Så nå når minstegutten begynner i barnehagen i august (Endelig!), blir det plutselig en god del stille og rolige dager.
Så vi får se, jeg er vant med å ta en dag av gangen, så nå får det bli til det videre også.
En dag om gangen, tunga beint i munnen.

2 år, fra august.
Viktig å holde hjulene i gang og spenningen i hverdagen :P

Og ja, selvfølgelig skal jeg oppdatere her hvordan det utvikler seg.
Gleder meg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er veldig kjekt med kommentarer, men legger du inn en melding som er virkelig stygg, så vil den bli slettet.