lørdag 3. november 2012

Halloween 2012


Vi hadde storfeiring av Halloween i heimen på onsdag. Jeg lovte jo det i fjor Halloween tross alt. Jeg skulle arrangere Halloweenparty for små og store og vi skulle skremme ungene som kom på døren.
Halloween har aldri vært så kjekt før! Det var vært det, og jammen meg så tror jeg at det er en av mine favorittdager. Jeg tror Halloween er kommet for å bli, og jeg kommer den i møte, istedet for å barikadere dører og late som jeg ikke er hjemme.
Jeg vil bare si en ting om denne dagen før jeg forteller noe som helst om hvordan det var:
Hvor ofte samles vi egentlig? Gjør noe slikt for barna? Oss selv? Utennom at det er bursdagsfeiring? Eller kanskje jul? Så om det er buttikker som pusher på, vil at vi skal bruke penger? So?
Jeg lovte 4 åringen min stor feiring denne dagen, og jammen var det verdt hver krone, og jammen tjente butikken på oss også, men så da?  

 Dagen før Halloween tok jeg fatt på gresskarutskjæring for første gang.  Det va kjempemorsomt. Skulle ønske jeg hadde flere gresskar å gå løs på, det tok ikke så lang tid, og det var ikke så vanskelig som jeg trodde. Det letteste var å gjøre utskjæringene i mørke, med et tent lys inni gresskaret.
 Gresskarene satte jeg fint utforbi døren, og bare ventet på besøket vårt..Og ungene som skulle ringe på.
Jeg pyntet skikkelig, hang opp spindelvev og girlander, og edderkopper.
Gresskarkake laget jeg også, den var snaddergod.
 Jeg lovte jo å skremme ungene, så jeg malte meg skummel (uten å overdrive). Her er jeg med minstegutten som nå e strax 5mndr. At han ikke ble redd.. Han sovnet tidlig den kvelden og har aldri sovet så godt noen kveld tidligere. Jeg skjønner ikke noe av det der med alt oppstyret, ytterdøren er rett ved siden av rommet han sover på, og det var ikke akkurat rolig den kvelden.
 Mamma Bøh og Lille Bøh Og aller Minste Bøh.
 Nevøen min, syns han ble rimelig skummel, ihvertfall på bildet under.
 Min bedre halvdel måtte også sminkes, festen var ikke bare for di små.
 Ja..Her er buffeen vår, pølser, saft, gresskarkake (oppskriften finner du HER), browniesmuffins (oppskriften fnner du HER), chips, godterier og ostepop. Og spundelvev på den dystre duken.
 Besøket, ihvertfall noe av det. Selvfølgelig hadde vi ikke lys på denne kvelden, kun stearinlys, det ble skummelkoselig.
 Spindelvevet hang så langt ned over døråpningen at vi måtte dukke for å gå gjennom den. Jeg dro spindelvev med meg over alt..
 Stemningsbilde...
 Noen av de ungene vi skremte... Seriøst altså, jeg skremte noen unger også. Ungen på festen gikk en "knask eller knep"runde, og da benyttet jeg annledningen til å skremme noen unger som ringte på :) Men vi lo masse etterpå, ungene på døren og jeg :)
 Her prøver vi å se skumle ut.
 Du ogjeg i en mørk bakgate?? Jeg hadde ihvertfall blitt redd hadde jeg ant fred og ingen fare.
Det var en veldig kjekk feiring, gleder meg allerede til neste år. Halloween har nå fått en helt egen ekse på mitt lager, tipper den kommer til å blir fullere for hvert år.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er veldig kjekt med kommentarer, men legger du inn en melding som er virkelig stygg, så vil den bli slettet.