søndag 4. november 2012

Gresskarkake. Eller gresskar og gulrot kake

Denne kaken laget jeg til Halloween, den er perfekt å lage om du har skåret ut et gresskar til Halloween.
Den var knallgod.
Siden det er gulrot også i denne så minner den jo om en gulrotkake, men den smaker ikke helt gulrotkake heller.
Neste gang tror jeg at jeg skal prøve å kutte gulroten, eventuelt ta litt mindre og mer gresskar heller.
Jeg får se, neste Halloween.

Oppskriften:
100 g mykt smør
2,5 dl sukker
3 store egg (evt 4 små)
2 ts bakepulver
2 ts kanel
3 dl hvetemel
200 g raspet gulrot
200 g raspet gresskar

Krem:
200 g kremost
50 g mykt smør
75 g melis
2 ts vaniljesukker

Lag smørkrem av smøret og sukkeret, visp inn et og et egg. I min oppskrift står det "sikt inn det tørre", vel jeg gjorde ikke det, jeg bare hadde alt dettørre oppi litt og litt, det gikk veldig fint. Og for å være ærlig så rspet jeg ikke gulrot og gresskar, men kjørte kjapt stavmikseren over. Litt vanskelig siden gresskaret var ganske raspet fra før av, siden jeg hadde gravt det ut at gresskaret litt og litt, målet med gresskaret var ikke kake, men å få gresskaret skummelt til Halloween :)
Meeen, kaken ble perfekt.

Når du lager kremen, så lager du også en smørkrem hvor du mikser sammen kremost og smør først. Her er det faktisk best å sikte inn melisen, for det klumper lett.
Voila, en perfekt krem på en perfekt kake!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er veldig kjekt med kommentarer, men legger du inn en melding som er virkelig stygg, så vil den bli slettet.