tirsdag 31. juli 2012

Hva dagene går til...

(Evy, Dagfinn og meg når vi hadde siste "seriekveld")

Hva dagene går til ja... Jeg hadde glemt hvor travelt det var å ha "fri".
Rart med det hvor mye en kan planlegge å få gjort når en vet en skal ha fri... Men hvor mye av det blir gjort?
Det er ganske opplagt at nå som jeg er i mammaperm så går det meste av tiden med til baby.
Det er jo en heldagsjobb, dag og natt,  jeg vet aldri når mini finner ut at han trenger mat, ny bleie, eller bare oppmerksomhet.

Alt tar mye lengre tid med ny baby i hus, og jeg kan si så mye jeg vil at jeg er sjefen, men alle vet at det er en løgn, jeg har bare med å danse på kommando, akkurat som det skal være.

Hvis jeg en dag har planlagt å rydde og vaske huset, noe som til vanlig lar seg gjøre på noen timer, så tar det fort en hel dag, eller også et helt døgn.
Jeg vet jo ikke hvor lenge den lille krabaten vil som om gangen, g det er jo kun da jeg får gjort noe.
For han er jo så liten at det nytter ikke bare å legge ham ned, er han våken vil han ha oppmerksomhet, og det må han få. Og når oppmerksomheten din blir belønnet med de aller fineste smil, så kan jeg ikke annet enn å føle meg lykkelig å heldig.
Yeah yeah...

Uansett, dagen går fort.
Veldig fort.
Først så er det jo det at alt tar lengre tid enn før.
Nyter ikke å planlegge å treffe noen et visst klokkeslett, for jeg styrer lite om han lille vil ha mat eller bare bæsje rett for vi skal pile ut døren.
Ser ikke ut som alle kan forstå akkurat det, men sånn er det.
Så er det alle ting som følger med baby, helsestasjon,legekontroller osv..
Utenom det så er det jo endel barseltreff, jeg har jo blitt kjent med andre gravide og nybake mødre gjennom barnimagen.no, og for de som syns det høres kjerringaktig ut, kanskje er det det også?
Men det er litt greit å dele erfaringer og babygleder, så en slipper å renn over med dette til alle andre som gjerne ikke bryr seg i like stor grad.
For å være ærlig så liker jeg ikke så godt å snakke baby og graviditet til de som ikke er oppi det selv, og for å være enda mer ærlig, så liker jeg ikke så godt å snakke for mye om slike ting uansett.
Men i den rette gruppen, eller til de rette personene er det både fint og givende, en viss dose.

Ellers så prøver jeg å treffe venner. Det blir rett og slett endel kafeebesøk om dagen, typisk barseltid egentlig.
Evy og jeg har seriekveld ihvertfall en kveld i uken hvor vi ser siste episode av True Blood og Game of Thrones, dette går helt fint, selv om jeg ammer innimellom.

Jeg og mini har vært en del ute på besøk på kveldtid, men nå begynner han å få fast sovemønster, og da må jeg holde meg hjemme på kveldene.
Eneste jeg egentlig gjør nå, er å muligens ta en tur til Evy på kveldene, siden hun bor 2 min fra meg, så blir det en fin kveldstur med vognen.

Malingsprosjekt har jeg også på gang, først var det kjøkken, nå står stuen for tur.
Gleder meg til DET er gjort.
Så veier jeg for og imot om jeg skal bli nettsudent til høsten, kost og ernæring, et halvt år kun.
Det står og faller på økonomien egentlig, vi får se :)

Kort oppsumert, det er ganske travelt å ha fri, spesielt når alt tar så lang tid å få gjort.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er veldig kjekt med kommentarer, men legger du inn en melding som er virkelig stygg, så vil den bli slettet.