søndag 15. juli 2012

Alltid kos med raclett! Godt tips til kosemat.

Raclett er fantastisk!
Du tilbereder din egen mat, mens du sitter i godt lag rundt bordet.
Det er den perfekte Icebreakermaten, hvis du har invitert noen du ikke kjenner så godt feks.
Ellers så er det bare fantastiskt sosialt.

Det eneste forberedelsen du må gjøre er å kjøpe inn maten, og skjære den opp,legge den på fat og sett det på bordet.

Jeg pleier å kjøpe inn litt forskjellig type kjøtt, kylling, kjøttdeig, biff og denne gangen prøvde jeg også laks.
Ellers koker jeg poteter på forhånd slik at alle kan lage føltegratinerte poteter om de ønsker. Da må du isåfall ha fløte, smør og ost også.
Loff pleier jeg å ha, det er alltid kjekt å lage osteskiver.
Utenom dette har jeg løk og sopp.
Smør er et must til å steike i.
Jeg pleier å lage hvitløkssmør på forhånd (oppskrift på det kan jeg legge ut senere).
Ost er også veldig greit å ha.
Salat kan du selvfølgelig ha ved siden av hvis du vil.

En ting med raclett, er at du spiser litt og litt hele tiden, så du blir ikke superstappmet, for du stopper å lage mat når du kjenner deg mett.
Det tar litt tid når du setter i gang steker litt mat, og lager litt mat i "skuffene".
Så begynner du å spise, og lager litt mat i tillegg.
På slutten så har du plutselig masse mat på tallerken.
Super kos!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er veldig kjekt med kommentarer, men legger du inn en melding som er virkelig stygg, så vil den bli slettet.