søndag 22. mai 2011

Ny bok: Morganville vampires

Welcome to Morganville... Just don't stay out after dark..

Denne serien kom jeg over for en liten stund siden, og jeg virkelig digger den!
Jeg kjøpte først den boka som vises på det første bildet, det er tre bøker i ett.
Jeg tror jeg leste den på 2 dager, planen var å ha den med til Portygal når jeg skulle dit, men jeg ble ferdig dagen før jeg reiste, bittert, fordi jeg lurte virkelig på hvordan det gikk videre, så jeg bestilte like godt de 7 andre bøkene som til nå er kommet ut. Og lykke altså! De ventet på meg hjemme på gangen når jeg kom hjem.
Jeg bestiller alle mine bøker fra play.com
Er super fornøyd med både pris og leveringstid, anbefales.

Litt om bøkene:
Hovedpersonen heter Claire Danvers, hun er supersmart, skolesmart. Hun er bare 16 år, men er allikevel langt foran hennes jevnaldrene, så hun går allerede på college. Claire kan vel kalles nerd, men samtidig ikke.
Hun flytter hjemmefra, til en by som heter Morganville, og livet som Claire kjenner det tar brått slutt.
Hun blir nesten drept av "skolevenninner", det er beintøft for henne, så hun velger å flytte bort fra skoleområdet, og inn i Glass House, sammen med tre andre, Michael, Shane og Eve.

Hun finner fort ut at denne byen ikke er som andre byer, byen blir drevet av vampyrer, og disse vampyrene er i krig om makten i byen. Mennesker er kun en eiendom for vampyrene, en ting å bruke, på mange måter. Bare en vampyr kan eie deg, er du heldig er dette en viktig vampyr.Eller du kan velge å stå imot, altså at ingen vampyr skal bestemme over deg, men lykke til med det. Morganville er et eksperiment og menneskene der er forsøksrottene.
En annen ting om Morganville, du kan aldri dra derfra, om du drar, vil du enten lide av et smerte hukommlesestap, eller bli jaget og drept.

Men er alt svart hvit? Er vampyrene bare onde, og menneskene bare gode?

Klarer Claire å motstå vampyrene, vil hun motstå?


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er veldig kjekt med kommentarer, men legger du inn en melding som er virkelig stygg, så vil den bli slettet.