torsdag 10. februar 2011

Kylling i fløte og chilisaus, snaddergodt!



Denne oppskriften fikk jeg her en dag, det var visst en knakende suksess hjemme hos dem så jeg bestemte meg for at denne måtte jeg prøve.
Og den var god, veldig god, litt sterk, litt søt, men veldig god.
Veldig enkel å lage og smak litt utennom det vanlige.

Ingredienser:
* 1 stor pakke kyllingfilet
* 1 stor flaske sweet chilli saus
* 3-6dl kremføte (matfløte kunne skille seg i denne)
* 2-3 fedd hvitløk
* Revet ost
* Pasta penne
* salt og pepper


Slik gjør du:
Skjær kyllingfiletene i biter, gni inn med salt og pepper og stek lett.
Bland fløte, chillisaus og presset hvitløk.
Hvor mye fløte og hvor mye chillisaus er opp til deg, jeg brukte 4dl fløte og 4dl chillisaus, dette var til 4 personer.
Ønsker du den mildere tar du mer fløte og mindre chillisaus, og omvendt for sterkere.
Men sweet chillisaus er ikke veldig sterkt i utgangspunktet, men det er min gane som utaler seg her.
Rør godt sammen, tilsett kyllingbitene og stek i form midt i ovnen på 200 grader i 1time, ha på osten det siste kvarteret.
Kok pasta og ha gjerne hvitløksbaguetter og en salat til.
Noen som sa lørdagskosemat? Jeg sier lørdagkosemat hele uken ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er veldig kjekt med kommentarer, men legger du inn en melding som er virkelig stygg, så vil den bli slettet.