mandag 21. februar 2011

Krampeangstanfall 24: Når dagen veier 1 tonn

Noen ganger når jeg våkner, ønsker jeg ikke å stå opp.
Jeg mener, ikke fordi jeg er trøtt og ønsker vekkerklokken dit pepperen gror, som faktisk er ganske nøyaktig veggen midt imot sengen.
Nei, det er ikke det at jeg er trøtt-
Noen ganger er det bare nok å ligge i sengen.
Noen ganger tar det alle kreftene du har, hva skal du gå på resten av dagen? Når reservekreftene dine går med til et nødvendig talettbesøk og kanskje en kopp kaffe, for å muligens å vinne mer krefter, for kanskje å klare neste punkt på morgenlisten, som er å få på seg klærne.

Hvis jeg da har våknet, kastet vekkerklokken i veggen midt i mot sengen, besøkt toalettet, tatt en kopp kaffe og så fått på klær... Hvis jeg da er totalt pumpet for krefter og det da danser små hvite flekker foran øynene mine, hva da?
Hvis denne trøtthetsfølelsen ikke kommer av at jeg ranglet natten før, eller fordi jeg har en totalt utslitende jobb, eller en dustesjef som krever at jeg gjør to andre sine jobber i tilleg til min, eller 10 barn som hyler og skriker og krever mer av meg enn som mennesklig er, eller at jeg har overtrent fordi det er en kjekkas på treningssenteret som jeg bare må se på hver dag, hva om det ikke finnes noen annen god grunn for at jeg er så utrolig trøtt enn at hjernen har stivnet fast i hodet mitt og nekter å fungere som den skal før jeg sover i 20 døgn... I strekk?

Jeg tuller ikke, enkelte dager skulle jeg ønske at jeg aldri stod opp, jeg kjenner det i kroppen slike dager, alt er tungt, seriøst, ALT er tungt.
Det kjennes som om tannkosten veier 20 tonn og tannkremen 10 tonn, for ikke å snakke om vannet som skal på...Også.
Slike dager bli så halveis, det beste er å sove, men lar ikke det seg gjøre, må man kutte.
Så hvor kutter man?
Frokost, først og fremst...
Studier.
Tvkikking.
Vasking og rydding.
Solsialt.
Der kuttes det.
Når alt er tungt, så er det der det kuttes.
******************************************************

Krampeangst er et som er startet av Jenta som trodde hun var gutt. Det er ca 6 bloggere som er med på prosjektet og hver søndag poster disse et innlegg som har krampeangstanfall i innleggstittellen.
Nøkkelordet er angst.
Selvopplevde episoder eller andres, det kan være en tekst, dikt, sang, tegninger osv..

De som er med på prosjektet er;
http://minuspluss.blogg.no/
http://littkritikk.blogspot.com/
http://iselinstorm.blogspot.com/
http://chalten.blogg.no/
http://rodskjegg.blogg.no/

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er veldig kjekt med kommentarer, men legger du inn en melding som er virkelig stygg, så vil den bli slettet.