tirsdag 11. august 2015

Endelig nytt bad!

Det var vel i april vi bestemte oss for å oppgradere bad og kjøkken.
Yey! Vi fikk lån i banken. Men det kom til å koste mer enn vi tenkte, så vi måtte tilbake til banken p få større lån....

Så nå er badet ferdig ihvertfall, kjøkkenet får vente litt.

Vi ble veldig fornøyd med badet da det var ferdig.
Det var litt frustrasjon de ukene det stod på, men heldigvis for at vi hadde et bad til (vaskerom/bad).
Det var ikke noe badekar der, og ungene mine nekter jo å dusje, så da ble det badebalje.
Frustrerende for høygravide meg den perioden, for det var utrolig vanskelig å komme til inn i dusjen, i badebaljen og vaske minsten.
Dagfinn klaget også på plassen, eller mangelen på plass, men så badet ham dem ikke før den perioden jeg lå på sykehus med den nyfødte.
Så han slapp billig unna.

Det tok 5 uker å få badet ferdig, hvor to av ukene var alle arbeidsfolkene på ferie.
Dette visste vi om på forhånd, at de tok ferie midt i, men det var egentlig greit å slippe den støyen i de ukene.
Arbeidsfolkene samlet opp uhorvelige mengder med avfall rundt og i huset, jeg hadde fått forespeilet at de fjernet det litt og litt etter, step by step. Men det ble stående helt ti siste dag.
DET var det som frustrerte mest, for hele terrassen var full av papp og gipsplater, spann med gammel sparkel osv... Så det var direkte ukoselig å sitte der i sommer.
Foran huset stod det flere paller og hele inngangen vår var full av ting.

Joda, slik er det, pussestøv i hele huset, paller foran garasjen, avfall på hele terrassen.

Vi hadde kontrakt på at de skulle være ferdige dagen før termin, altså 31 juli, men så kom minsten FØR termin, det var jo ikke planlagt (siden de tre andre er kommet godt over termin).
Jeg kjente meg litt stresset med det, fordi jeg klødde jo i hendene ette rå vaske og rydde før ungen kom, så så egentlig for meg å få et par dager til akkurat det.
Men slik ble det ikke.
Men vi fikk orden, til slutt, så alt er bare velstand nå.

Jeg klarer selvfølgelig ikke å finne "før"bildene av badet, men jeg lover, det er så mye finere nå.
Før var det blått linoleum på vegger og gulv, og selv om det var helt ok, så så det slitt ut, huset er jo 15 år så jeg følte sterkt behov for fornying.
Det var dusjkabinett og hjørnebadekar og vasken var sprukken. Doen var standard do.

Resultatet ble veldig bra, og det ble akkurat slik jeg hadde sett det for meg, mer eller mindre.
Vi er ikke fått flyttet helt inn på badet enda, men det kommer :)

Neste prosjekt: Gulv i stua og nytt kjøkken... Når? Uvisst.

















Badetroll!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er veldig kjekt med kommentarer, men legger du inn en melding som er virkelig stygg, så vil den bli slettet.