fredag 7. august 2015

Hvem gjettet best når det gjaldt baby?


På babyshoweren for en tid tilbake bel det gjettet når baby ble født, hvor stor og lang han kom til  være og når ti på døgnet han kom til å bli født.

Det er jo veldig kjekt å dra fram i ettertid å se hvem som har gjettet mest riktig.

Jeg hadde termin 1/8, han ble født 25/7, en hel uke før termin.
Han var 3475g og var 50-51cm, det er blitt skrevet 51cm.
Klokken var 1527 nr han så dagens lys for første gang.

Den som har kommet nærmest er:

DATO- Netti som tippet den 27/7.

VEKT- Mariann som tippet 3635g, alle andre var over det.

LENGDE- Siden han var mellom 50 og 51, ble det Endre som tippet 50cm og Evy som tippet cm.

TID- Det ble meg, da jeg tippet han ble født kl 1600.

Som Mariann sa, dette svangerskapet hadde vært så annerledes i forhold til de 3 andre, at hun gikk litt mot strømmen og tippet før termin istedet for etter, og mindre baby enn større. Alle mine har jo blitt tyngre for hver gang, med 3djemann som den tyngste på 4265g,

Jeg har vært inne på tanken selv, siden svangerskapet var så annerledes kom nok fødselen også til å vær annerledes, med alt som følger med.
Og det var jo riktig det.
Men jeg så jo for meg at babyen ville være rundt Marco sin størrelse.
Han ble estimert i uke 32 til å være rundt 4kg til termin.
Marco ble estimert til å være rundt 3,2-3,3kg til termin. Sååå, ikke lett å si der.
De var litt motsatt begge to.

Ja, da var det ingen klar vinner denne gang, men en delt førsteplass på nesten alle :P

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er veldig kjekt med kommentarer, men legger du inn en melding som er virkelig stygg, så vil den bli slettet.