onsdag 5. desember 2012

Gipsen er historie

Jeg  føler at jeg må oppdatere om foten til min stakkars uheldige Marco.
Fredag 30 november ble gipsen fjernet etter kun 9 dager på.
Egentlig så skulle han ha den på i 10 dager, men siden den 10ende dagen falt på en lørdag, ville de sjekke foten ved hjelp av røntgen på fredagen.
Egentlig litt rart, bare litt, at de har tatt så mange røntgen nå, når de kviet seg noe veldig for å ta røntgen da vi kom inn til sykehuset første gang for å finne ut  hva som var galt.

Men uansett, røntgenbilde viste at bruddstedet hadde grodd tilstrekkelig til at gipsen kunne fjernes.
Dette ble gjort med en ganske skummel sag, syns jeg som mamma da, når sagen nesten var større enn foten til beibien.
Og bråkte ganske mye.
Marco selv bare smilte og virket overhode ikke til å plages.
Så nå er gipsen blitt historie, og ligger fint bortgjemt i en krok her hjemme.

Det virket som han syns det var greit å få den av, merket at den begynt å bli litt trang. Han stirret bare på foten og smilte, før han strakk seg etter tærne for å putte dem i munnen. Herlig.
Nå er han en liten turbo på gulvet, men det merkes at han har hatt gips på foten, han har inntatt en krabbeteknikk som tydelig bærer preg av det.
Men det går seg til.
Fram kommer han seg, raskere for hver dag.

Nå håper jeg virkelig at hendelsen med gipsen forblir historie, at han slipper noe oppfølging av noe sort.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er veldig kjekt med kommentarer, men legger du inn en melding som er virkelig stygg, så vil den bli slettet.