tirsdag 20. november 2012

Telefonnumre jeg ikke få brukt for...

Jeg bladde gjennom telefonlisten på mobilen min nylig, tydeligvis fordi jeg lette etter et nummer jeg aldeles ikke hadde.
Litt artig å se hvilke nummer jeg har lagret, venner selvfølgelig, og familie, diverse leger, mange av de... Diverse nummer til kompiser av eldtse gutten min, pluss nummer til foreldrene til kompisene også. Den listen vokser stadig, for jeg får jo aldri tak i ham. Og nå har jeg nesten flere nummer til kompiser av ham enn jeg har nummer til egne venner... Hm, skummelt.
Jeg fant også nummre til ting jeg typisk trengte der og da, som fotografer, flere av dem også, diverse cateringbyråer... Nav... Av
 en eller annen grunn trenger jeg alltid nummeret til Nav.
Nummeret til diverse jobber, eller helste praksisplasser jeg har vært på..De trenger jeg strengt tatt ikke.
Ja, det fører meg til listen av numre jeg IKKE trenger, jeg har nok av dem. Som noen nevnt over er et eksempel på.

Jeg bladde gjennom telefonen og stoppet opp på bokstaven F, dvelte lenge ved boktaven F.
Jeg har kun to numre der, og ingen av dem kommer jeg til å bruke igjen, men jeg har bare ikke klart å slette dem, enda.
Det ene er vanskeligere å slette enn det andre, det ene kan jeg finne tilbake til om jeg noensinne trenger det, det andre derimot, jeg hverken trenger det, og jeg må nok lete litt om jeg vil finne det. Men det er ingen grunn til p finne det..
Nummeret til farmor, hun døde jo i august.
Jeg snakket mye med henne på telefonen, så det er nok litt symbolsk for meg.

Det andre nummeret er "fødetefonen", et nummer som var veldig viktig for meg i juni, men ser ikke at det skal bli så veldig nyttig framover. Etter tre unger så tror jeg ikke jeg trenger det, med det første, om noen gang.

Fødetefonen slettet jeg.
Men gud bedre så vanskelig med farmor sitt nummer, jeg føler på en måte at jeg visker henne ut. Men hva skal jeg med det? Jeg har hørt om dem som går rundt med nummeret til nære personer som har dødd, det har over tid blitt en ting, å ikke slette det.
Selve nummeret får på en måte en affeksjonsverdi.
Men jeg kan ikke la det blir en tvangstanke, ikke det.

Jeg slettet akkurat nummeret til farmor, det føltes rart.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er veldig kjekt med kommentarer, men legger du inn en melding som er virkelig stygg, så vil den bli slettet.