torsdag 13. september 2012

Tips: Enkle, men gode fotoredigeringsprogram.

 Jeg har en hobby.. Okey,ikke bare en, mange nok, men ihvertfall...
Fotoredigering er kjekt, du kan gjøre enkle, kjedelige bilder fantastiske.
Jeg har photoshoppet ja, men det er et ganske avansert program som du trenger å sette deg inn i.
Ihvertfall hvis du vil bruke det til mer enn bare minske og klippe bilder.

Jeg har funnet en rekke gode gratis fotoredigeringsprogram på nettet, disse ermer enn gode nok til enkle, men også mer avanserte redigeringer.
Alle bildene jeg har lagt ut her har jeg laget via et slikt enkelt program, de er ikke photoshoppet.

ipiccy.com- En av mine favoritter. Hvis du var innom picnik.com når det var, så er det ganske mye likt fra det.For du som ikke har brukt picnik så kan jeg fortelle at ipiccy har mnage gode og enkle funksjoner som er ja, enkle å bruke, men som kan få bilder til å se ut som de er fikset av profesjonelle. 

PicMonkey.com- Et veldig fint program til å lage collager. Jeg bruker dette når jeg skal lage collager (eksempel på enkle collager jeg har laget HER ).
Det er et enkelt program å frstå, kanskje hakket enklere enn ipiccy, men dessverre så er det en liten ulempe, hvis du ønsker tilgang til de litt mer avanserte (les: beste effekter) funksjonene, så må du betale for det.
Men, jeg bruker programmet ofte nok.

Pizap.com- Hoolymooly, her er det fult mulig å lage kjekke collagere og ramme bildene inn i skikkelig kule rammer med hjerter og alt mulig merkelig, og kjekt. Du kan også klippe enkelt i egne bilder (som å klippe ut hodet fra et bildet) og lime det på andre bilder, eller standard bakgrunner (de har maaange å velge mellom),for deretter å legge til effekter, som snakkebobler osv.
Veldig kjekt!

Befunky.com- Mange kjekke effekter, men som med PicMonkey så må du betale for ektrastasj. Har ikke brukt dette så mye, men deter nok fordi jeg nettopp fant det. Men det er enkelt å bruke og mange kjekke effekter som ikke er å finne i de andre programmene.

pixlr.com- en av mine favoritter. Du kan velge blandt tre forskjellige program, lett, medium, lettere avansert. Jeg liker best det midterste (Express). Men det letteste er veldig greit hvis du vil ha enkleeffekste som å ende bilde osv.
Jeg bruker detet programmet hvis jeg vil ha skrift på bilder ( se mitt nederste bilde)
Dette er også et av de bedre programmer til å få bilder til å se eldre ut.







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er veldig kjekt med kommentarer, men legger du inn en melding som er virkelig stygg, så vil den bli slettet.