mandag 10. september 2012

Febersyk og menn med sverd

Jeg tror ikke jeg noengang tidligere er blitt så akutt syk med feber før.
I går kveld kjente jeg litt dump verk i kroppen, sånn typisk influensa i anmarsj, men bare litt, bare nok til at tanken om en mulig kommende influensa slo meg.
Så la jeg meg...
Og våknet kort tid etter av at jeg frøys og hakket tenner, jeg hakket så mye tenner at jeg er sikker på at naboene hørte det,
Jeg frøys så mye at to tepper dyne og full bekledning ikke hjalp det spor.
Jeg hadde en liten babybult ved siden av meg, og jeg prøvde å stjele litt varme fra ham, men han ble bare klam og skikkelig våt (jeg var sikker så varm), at jeg måtte legge ham for seg selv.
Så der lå jeg og hakket tenner og var sikker på jeg skulle fryse ihjel i slutten av sommeren, under et lass med dyner og tepper.

Jeg dupper av regner jeg med, og våkner av at det står menn i full rustning og sverd over meg. Tre store menn. Det suser i hodet, så jeg klarer ikke høre hva de sier.
Og jeg verker så intens i kroppen og fryser, men jeg er også kjemperedd! Hva gjør disse mennene på rommet midt på natten?
Jeg oppfatter dem som veldig truende og får en følelse av at de er ute etter ikke meg, men ungene mine.
Men jeg klarer såvidt å bevege meg for jeg har så vondt over alt.
Jeg leter febrilst etter baby Marco og finner ham ingen sted, og er sikker på at de har tatt ham. Julian ligger heldigvis ved siden av meg, så han kan jeg i det minste passe på.
Jeg er så redd.
Etter en stund som virker som en hel evighet, demrer det for meg at det nok er feberfantasier.
Men panikken slipper ikke taket for det.

Jeg må ha sovnet igjen, for jeg kaver plutselig helt vilt i dynene og teppene og svetten renner og jeg er varm som en ovn mitt på kaldeste vinter..
Jeg klarer å komme meg ut av sengen for å spør om samboeren min kan hente noe å drikke til meg, og et par paracett. Jeg er så veldig,veldig tørst og hodet holder på å eksplodere.

Slik holdt det på hele natten, og dagen etterpå, og denne kvelden også. Feberen går opp og ned og jeg verker over alt, paracett har liten virkning.
Jeg lurer på om jeg har fått brystbetennelse.. Det verker nemlig fælt i det ene brystet som om det er konstant melkespreng.. Men jeg har aldri hatt brystbetennelse før, så jeg har ikkenoe å sammenligne med.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er veldig kjekt med kommentarer, men legger du inn en melding som er virkelig stygg, så vil den bli slettet.